Przejdź do głównej zawartości

Maturzystom 2017

Moi Drodzy Maturzyści, dziś dobiegła końca nasza trzyletnia podróż po świecie biologii. Opuściliście mury szkoły, ale inni, niż kiedy tu przyszliście. Jesteście bogatsi o nową wiedzę i bagaż nowych doświadczeń, nie tylko tych biologicznych, bogatsi o nowe wspomnienia. Winston Churchill kiedyś powiedział: „To nie jest koniec, to nawet nie jest początek, to dopiero koniec początku”.
W czasie uroczystości podziękowaliście mi pięknymi słowami, które zamieszczam na zdjęciach.

Dziękuję Wam, za każdą chwilę w czasie wspólnych zajęć w szkole i na wycieczkach. Dziękuję Wam, że wybierając tę szkołę, miałam szansę dołożyć swoją cegiełkę w procesie budowania Waszego charakteru. Dziękuję Wam, za zaufanie, jakim mnie obdarzyliście w czasie trudnych, kryzysowych chwil. Dziękuję Wam za mobilizacje siebie do rozwiązywania często trudnych zadań, ale i za mobilizacje mnie, do ciągłego szukania nowszych i ciekawszych pomocy dydaktycznych dla Was. Dziękuję Wam, za dobre chęci pokochania biologii, tak jak ja. Mam nadzieję, że wiedzę, którą poznaliście w pracowni biologicznej, wykorzystacie na dalszych etapach swej edukacji.  Trzymam mocno kciuki za Was i Waszą przyszłość.

Na koniec chciałabym Wam wszystkim życzyć:
Odwagi, by iść do przodu bez względu na wszystko;
Miłości, tej jedynej, która potrafi przemieniać życie;
Wiary, w siebie, w człowieka i w świat;
Radości, także takiej bez powodu;
Nadziei, potrzebnej do życia;
Energii, ale tylko tej pozytywnej;
Wielu dobrych wspomnień, aby dzięki nim przetrwać złe chwile;
Przyjaciół, takich od serca i na zawsze;
Ostrości spojrzenia, triumfu zrozumienia i pasji tworzenia;

Po prostu, życzę Wam szczęścia.



Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…