Przejdź do głównej zawartości

O mnie

Pewnie zastanawiacie się kim jestem? Z całą pewnością gadułą - lubię dużo gadać. Pewnie dlatego zostałam nauczycielką. Chciałabym Wam napisać o sobie dużo, ale … najtrudniej napisać coś o sobie.
Tak w skrócie to … od kilkunastu lat pracuję w szkole jako nauczyciel biologii. Mój wybór w przeszłości – chcę być nauczycielem, był bardzo ważnym wyborem w moim życiu. Dziś z perspektywy czasu uważam go za w 100% trafny. Podobno ktoś kiedyś powiedział, że osoby, które lubią to co robią nigdy nie chodzą do pracy – ciekawe czy w przyszłości zasłużę na emeryturę bo ja z całą pewnością nie chodzę do pracy. Co tu dużo gadać – uwielbiam swoją pracę. Zawsze staram się, aby poziom mojej pracy był na najwyższym poziomie. Dzięki innowacyjnym metodom nauczania zachęcam młodych ludzi do tego, by postawa naukowca – odkrywcy zdominowała ich życie.  Uwielbiam zarażać młodych ludzi pasją i zaangażowaniem. Chętnie podejmuję nowe wyzwania. Wprowadzam w życie wiele oryginalnych pomysłów, które zawsze pomagają mi realizować zaprzyjaźnieni nauczyciele, moi uczniowie oraz ich najwspanialsi rodzice (wielkie dzięki dla Was za wszystko). Staram się, aby każdy dzień w szkole był pełen satysfakcji zarówno dla mnie, jak i dla moich uczniów. Wierzę głęboko, że nauka biologii jest przygodą, dzięki której uczniowie mogą lepiej poznać otaczający świat. Dla swoich uczniów staram się być mentorem, doradcą, inspiratorem. Kiedy odkrywam przed nimi bogaty świat biologii, staram się, aby nie były to tylko mądre książkowe słowa - staram się wszystkie słowa zilustrować wycieczkami, pokazami, doświadczeniami. Cieszę się, gdy wszystkie moje pomysły i podejmowane działania przekładają się na liczne sukcesy moich uczniów. Trzymam mocno kciuki za Was i Waszą przyszłość.

Moje motto:

Dobry wychowawca …
nie wtłacza a wyzwala,
nie ciągnie a wznosi,
nie ugniata a kształtuje,
nie dyktuje a uczy,
nie żąda a zapytuje,
przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil.

Janusz Korczak


Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział,
nie żeby umiał na pamięć, ale żeby rozumiał,
nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, ale żeby go coś naprawdę zajmowało.

Janusz Korczak





A tak od strony czysto zawodowej to:
... ukończyłam liczne studia podyplomowe oraz mnóstwo kursów i szkoleń. Napisałam i zrealizowałam z uczniami wiele projektów edukacyjnych (m.in.: Mój mózg dobrze pracuje, czyli wielka szkolna gra o neurony; Ostry dyżur w pracowni biologicznej; Biologia w prawie – prawo w biologii; Co zrobić aby zmniejszyć ilość odpadów w domu; Parki i ogrody województwa wielkopolskiego; Sąd nad bakteriami; 100 kartek na 100-lecie Odzyskania Niepodległości; Młodzież Wielkopolski o GMO; Oko w oko z mikroświatem), innowacji pedagogicznych (m.in.: Biologia w naukach matematyczno – przyrodniczych; Podstawy weterynarii dla licealistów; Chcę w przyszłości być nauczycielem; Międzyprzedmiotowa gra terenowa na terenie zespołu Pałacowo – Parkowego w Żychlinie; Ekologiczne wariacje językowe; Bioedukacja, czyli od przedszkola do seniora poznajemy świat biologii) oraz programy nauczania, które zostały zatwierdzone i wdrożone do realizacji (Program nauczania biologii w zakresie podstawowym dla Liceum Ogólnokształcącego, Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej, Program zajęć fakultatywnych dla maturzystów z biologii, Klasowy program poprawy frekwencji, Program zajęć pozalekcyjnych dla uczniów szczególnie uzdolnionych z biologii, Programu Poprawy Frekwencji.).
 Udało mi się namówić wielu cudownych nauczycieli oraz wielu uczniów z całej Polski do wspólnego działania na rzecz ochrony środowiska i naszego zdrowia. Jestem inicjatorką ogólnopolskiej akcji "Klasowa Wigilia bez plastiku", a obecnie wraz z fantastycznymi nauczycielkami z różnych zakątków naszego kraju: Anną Żertką, Anną Grzybowską, Ewą Kempską, Bogusią Mikołajczyk i Aleksandra Jabłońską- Błokowską zaproponowałyśmy Polakom Eko-wyzwanie "Przemyślane zakupy". Jestem również autorką ogólnopolskich projektów "Eko-Szkoła" oraz wraz z Katarzyną Włodkowską, nauczycielką języka polskiego z Piły, właśnie stworzyłyśmy "Tydzień Uczniowskiej SuperMocy".
Jest autorką nagrodzonych projektów w Narodowym Konkursie Ekologicznym „Przyjaźni Środowisku” pod patronatem Prezydenta RP (ŚP. Lecha Kaczyńskiego oraz Bronisława Komorowskiego), dzięki którym szkoła uzyskała tytuł Promotor Ekologii: projekt „Rozwijanie wśród uczniów postaw proekologicznych poprzez naukę i zabawę” – szkoła uzyskała wyróżnienie, jako jedyna szkoła ponadgimnazjalna z Wielkopolski (2009), „Zdrowo myślimy – ekologicznie czynimy”. – projekt dzięki któremu uzyskaliśmy tytuł Promotora Ekologii i czek w wysokości 10000zł, również jako jedyna szkoła ponadgimnazjalna z Wielkopolski (2010), „W zdrowym ciele – ekologiczny duch” – uzyskaliśmy przedłużenie znaku Promotor Ekologii (2011), „Myślimy globalnie, działamy lokalnie” (2012) – uzyskaliśmy kolejne przedłużenie znaku Promotor Ekologii.
Za swoją wiedzę, pracę i zaangażowanie otrzymałam liczne nagrody – Ministra Edukacji Narodowej (2017), Wielkopolskiego Kuratora Oświaty (2016), Starosty Konińskiego (2018, 2013) oraz medale państwowe - Brązowy Medal za Długoletnią Służbę (2017), Medal Komisji Edukacji Narodowej (2012). Uzyskałam wyróżnienie w konkursie „Nauczyciel Roku 2018” organizowanym przez Głos Nauczycielski, wyróżnienie w konkursie „Wielkopolski Nauczyciel Roku 2016”, ogłoszonym przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego, uzyskałam tytuł: "Dobry projektant edukacji 2019" za realizację projektu "W zdrowym ciele - kreatywny duch", tytuł „Dobry projektant edukacji 2018” za realizację projektu „Od komórki do organizmu” w VIII edycji ogólnopolskiego konkursu „Projekt z klasą”, organizowanym przez wydawnictwo Nowe Era, pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej, Ministerstwo Cyfryzacji, Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie oraz Politechnikę Warszawską, a także tytuł „Dobry projektant edukacji 2015” za realizację projektu „Chcę w przyszłości być nauczycielem” w V edycji ogólnopolskiego konkursu „Projekt z klasą”, organizowanym przez wydawnictwo Nowe Era, pod honorowym patronatem Pierwszej Damy. Uzyskałam również tytuł „Belfer Roku 2007/2008” w konkursie na najlepszego nauczyciela Konina i Powiatu Konińskiego, organizowanym przez Przegląd Koniński.
14 października 2018 r., z okazji Dnia Edukacji Narodowej, zostałam zaproszona do studia „DDTVN”, jako jedna z najlepszych nauczycielek w Polsce.
Jako nauczyciel biologii, zachęcam młodych ludzi do uczestnictwa w wielu akcjach prozdrowotnych. Moje systematyczne akcje promujące zdrowy styl życia, konkursy prozdrowotne, happeningi i imprezy ogólnoszkolne kształtują postawę prozdrowotną, jako jedną z kluczowych kompetencji młodego Europejczyka. Cykl  moich działań prozdrowotnych, nazywałam  „W zdrowym ciele - mądry duch”.
           Od wielu lat, zaangażowana jestem również w promowanie postaw proekologicznych wśród uczniów i nauczycieli powiatu konińskiego. Od 2006 organizuję „Powiatowe Obchody Światowego Dnia Ziemi”, pod honorowym patronatem Starosty Konińskiego oraz Wielkopolskiego Kuratora Oświaty, w których każdego roku uczestniczy ponad pięciuset uczniów ze szkół z Konina oraz powiatu konińskiego . Organizuje również różne akcje ekologiczne (Sprzątanie Świata, Budka dla Dudka, Ratujmy Kasztanowce), imprezy, projekty oraz wyjazdy, wycieczki i warsztaty do rezerwatów przyrody, parków narodowych i krajobrazowych, w celu promowania właściwych zachowań proekologicznych.
I tak pisać mogłabym jeszcze dużo, dużo, dużo.









Czemu założyłam tego bloga?
To, że tutaj zaistniałam, to wszystko za sprawą fajnych ludzi, których spotykam wykonując swoją pracę zawodową jako nauczyciel biologii, i którzy od dawien dawna namawiali mnie, aby opisać i pokazać wszystkie fajne działania biologiczne, które sami wspólnie organizujemy. Moja klasa, której byłam wychowawczynią, cały czas namawiała mnie do założenia fb i bloga (do tej pory nie było mnie w wirtualnym świecie). To byli i są fantastyczni młodzi ludzie, którzy cały czas motywowali mnie do rozwoju, do opanowania technologii, a także dopingowali do pokazania światu, co robimy, gdzie jesteśmy i czego doświadczamy. Ostateczną decyzję podjęłam jednak dopiero po spotkaniu z moimi absolwentami sprzed wielu lat, gdy okazało się, że oni ciągle ciekawi byli, co nowego słychać w moim biologicznym świecie.


Tak więc jestem tutaj. Ta strona poświęcona będzie mojej pracy zawodowej jako nauczyciela biologii. Zgodnie z daną obietnicą, postaram się podzielić tutaj tym wszystkim co dzieje się na bieżąco oraz tym co się działo kiedyś. Na mojej stronie chcę się skupić na wydarzeniach biologicznych oraz na bardzo fajnych ludziach, którzy razem ze mną odkrywali i odkrywają tajemnice biologii, i którzy ciągle są dla mnie inspiracją i motywatorem do dalszego działania i szukania nowych pomysłów. Cieszę się, że ciągle jesteście ze mną. 




Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY” Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk