Przejdź do głównej zawartości

WSPOMNIENIA: Uczniowie ZSEU na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu

Przez jeden dzień uczniowie ZSEU mogli poczuć się jak… studenci medycyny.
18 kwietnia 2016 uczniowie z klasy I LO, II LO oraz I TRA uczestniczyli w wykładach, zajęciach i warsztatach na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu.
Co widzieli? Usłyszeli?

1. Wykład „SUPLEMENTY DIETY - NIEZBĘDNA KONIECZNOŚĆ CZY ZBĘDNY WYDATEK” - Monika Jaśkiewicz, Klaudia Szusek, Paulina Michalak
co było - odpowiedzi na pytania: Co to są suplementy diety? Dlaczego,  coraz szybciej rozwija się rynek suplementów diety? Czy faktycznie multiwitaminowe preparaty zapewniają multizdrowie? Czy zakupione w supermarkecie tabletki redukują poziom stresu i sprawią, że będziemy szczęśliwsi? Ile warte są zapewnienia producenta o pozytywnym wpływie specyfiku na pamięć i koncentrację? Czy suplementacja jest zawsze najlepszym wyborem?

2. Wykład „MIKROBIOLOGIA W MIŁOŚCI - O CHOROBACH PRZENOSZONYCH DROGĄ PŁCIOWĄ” IFMSA –POLAND (Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny i Młodych Lekarzy)
co było - prelekcja o chorobach przenoszonych drogą płciową, ich profilaktyce, objawach i leczeniu.

3. Wykład „TRANSKULTUROWA OPIEKA MEDYCZNA” dr n. o zdrowiu Katarzyna B. Głodowska
co było: ciekawostki o opiece medycznej w różnych krajach i na różnych kontynentach, m.in.: dlaczego Japonka po porodzie nawet, gdy w sali będzie 35 stopni Celsjusza zawsze zamknie okno, podczas gdy Polka je zawsze otworzy? Dlaczego w dobie porodów partnerskich mężczyznom Romom nie proponuje się takich wspólnych porodów.

4. Wykład „W PRZYCHODNI I W PUSZCZY” STUDENCKIE KOŁO LECZYMY Z MISJĄ
co było: opowieści poznańskich studentów medycyny, którzy wyjechali na praktyki do Afryki - jak to się stało że pojechali na Czarny Ląd, co tam robili, jak się zmienili, jak odbierali porody bez dyplomu, jak przedzierali się przez dżunglę tropików ze skalpelem i stetoskopem w dłoni, kogo leczyli, co operowali.

5. Warsztaty „DZIAŁANIE ALKOGOGLI” Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu,
co było: zapoznanie się z budową alkogogli oraz sprawdzenie w jaki sposób zmienia się świat, gdy się je ma na własnym nosie

6. Warsztaty „SAMOBADANIE W PROFILAKTYCE RAKA PIERSI I RAKA JĄDER”
co było:  prezentacja modeli do nauki samobadania piersi i jąder, nauka samobadania na modelach, prelekcja z zakresu profilaktyki nowotworowej.





Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…