Przejdź do głównej zawartości

Wycieczka do Oczyszczalni Ścieków w Koninie

Dnia 12 kwietnia zwiedziliśmy Oczyszczalnię Ścieków Prawy Brzeg w Koninie. Niestety, pogoda nam nie dopisała, bo padał drobny deszczyk, ale i tak odważyliśmy się poznać wszystkie zakamarki konińskiej oczyszczalni. Na początku (zanim wyruszyliśmy w teren) zasięgnęliśmy szczegółowej wiedzy teoretycznej o etapach oczyszczania ścieków, poznaliśmy plan budowy oczyszczalni oraz sposób funkcjonowania obiektu.  Dowiedzieliśmy się również, jakie zagrożenia niosą ze sobą ścieki komunalne, jaki jest ich skład chemiczny, jak dochodzi do zanieczyszczenia wód gruntowych ściekami oraz w jaki sposób może dojść do degradacji środowiska w skutek niewłaściwego zabezpieczenia ścieków. W czasie zajęć w terenie poznaliśmy technologię oczyszczania nieczystości oraz budowę i funkcjonowanie urządzeń do oczyszczania mechanicznego, chemicznego oraz biologicznego ścieków. Konińska oczyszczalnia jest jednym z najnowocześniejszych obiektów w regionie, spełnia najsurowsze wymagania dotyczące redukcji szkodliwych dla środowiska związków zawartych w wodzie a prawie wszystkie urządzenia działające w oczyszczalni sterowane są automatycznie.
Po tej wycieczce możemy odetchnąć z ulgą, ścieki wpływające do oczyszczalni są tutaj całkowicie oczyszczone (na własne oczy sprawdziliśmy stan wody wypływającej), nie ma szans na zanieczyszczenie środowiska. 


Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie byłem na takiej wycieczce, ale jeśli jest ciekawa to dlaczego by się na takie zwiedzanie nie wybrać. Chociaż ja mam u siebie przydomową oczyszczalnię ścieków oraz niedaleko studnię głębinową. Zastanawiam się jeszcze nad zestawem hydroforowym https://www.dostudni.pl/zestawy-hydroforowe,c11.html gdyż nigdy nie wiemy kiedy przyjdzie okazja aby go użyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Publikowanie komentarza

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…