Przejdź do głównej zawartości

Gminny Turniej Wiedzy o Nałogach „Nie dla mnie promile i narkotyki”

W czwartek (11 maja) w gościnnych progach mojej szkoły powitaliśmy laureatów Gminnego Turnieju Wiedzy o Nałogach „Nie dla mnie promile i narkotyki”, ich nauczycieli, dyrektorów szkół oraz zaproszonych gości. W tym roku Zespół Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie był gospodarzem Gminnego Turnieju Wiedzy o Nałogach. Organizatorem turnieju była Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Starym Mieście, pedagog szkolny ZSEU w Żychlinie Pani Ewa Wilczewska oraz członkowie Szkolnego Zespołu Profilaktyki w składzie: Pani Monika Kieliszak, Pani Agnieszka Marciniak, Pani Elżbieta Goińska oraz ja J. Konkurs skierowany był do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych z terenu Gminy Stare Miasto i składał się z dwóch etapów. Podczas etapu szkolnego uczniowie musieli zmierzyć się z testem wiedzy z zakresu profilaktyki uzależnień, który zawierał pytania o różnym stopniu trudności. Trójka najlepszych uczniów z każdej szkoły, aby wziąć udział w etapie drugim - międzyszkolnym musiała, zgodnie z zapisami regulaminu, nagrać 2-3 minutowy filmik edukacyjny dotyczący profilaktyki uzależnień. Wybór najlepszego filmiku, w każdej kategorii, okazał się bardzo trudnym zadaniem. Po długiej debacie jury konkursowe zdecydowało o wynikach. 

W kategorii szkół podstawowych: 
Laureatami I-go miejsca zostali uczniowie Szkoły Podstawowej w Starym Mieście: Natalia Maślińska, Wiktoria Trzęsicka i Wiktor Kowalczyk. 
Laureatami II-go miejsca zostali uczniowie Szkoły Podstawowej w Żdżarach: Oliwia Stanisławska, Dominika Nowaczyk i Julia Janowska. 
Trzecie miejsce otrzymali uczniowie Szkoły Podstawowej w Modle Królewskiej: Julia Budzińska, Magdalena Rewers i Kamil Jaworski. 
Wyróżnienia trafiły do rąk uczniów Szkoły Podstawowej w Liścu Wielkim: Zuzanny Mochalskiej, Wiktorii Roszak i Elizy Kałużnej oraz do uczniów Szkoły Podstawowej w Żychlinie: Natalii Kobielskiej, Wiktorii Tomaszewskiej i Oliwii Szczerby. 

W kategorii szkół gimnazjalnych: 
Laureatkami I-go miejsca zostały uczennice z Gimnazjum w Liścu Wielkim: Nikola Pakulska, Paulina Brzęcka i Maria Kuźniacka. 
Laureatami II-go miejsca zostali uczniowie z Gimnazjum w Żychlinie: Nikola Banaszak, Aleksandra Jezierska i Jakub Figaj. 
Laureatami III-go miejsca zostały uczennice z Gimnazjum w Starym Mieście: Aleksandra Grala, Anna Olejnik i Sylwia Olczak. 

W kategorii szkół ponadgimnazjalnych wyróżnienie trafiło do rąk uczennic ZSEU: Agaty Piotrowskiej, Wiktorii Kaczmarek i Julii Staniszewskiej. 

Gratuluję wszystkim laureatom, myślę, że zasługujecie na wielkie brawa za Waszą wiedzę oraz bardzo ciekawe filmiki. Laureaci konkursu oraz osoby wyróżnione otrzymały dyplomy oraz nagrody - gry logiczne, które uzyskały certyfikat jakości Stowarzyszenia Mensa (Mensa  jest międzynarodowym stowarzyszeniem zrzeszającym osoby o najwyższym ilorazie inteligencji (IQ), które stanowią dwa procent populacji). Nagrody w konkursie ufundował Wójt Gminy Stare Miasto Pan Ryszard Nawrocki. 
Po ogłoszeniu laureatów konkursów, aktorzy szkolnego teatru „Kreska”, zaprezentowali krótki program artystyczny. Młodzi artyści przedstawili, ku przestrodze, tragiczne historie osób, które z różnych przyczyn zetknęły się na swej drodze życiowej z rozmaitymi typami uzależnień. Swoim występem aktorzy pragnęli skłonić wszystkich zgromadzonych do refleksji nad przyczynami oraz konsekwencjami zażywania niedozwolonych środków. 








Komentarze

  1. Bardzo fajnie opisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie, że młodzież jest edukowana, gdyż w dzisiejszych czasach uzależnienia to niestety dość poważny problem. Moim zdaniem warto jest również osobę uzależnioną po prostu skierować do ośrodka leczenia uzależnień https://detoksfenix.pl/ bo tam na pewno będą w stanie jej pomóc.

    OdpowiedzUsuń

Publikowanie komentarza

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…