Przejdź do głównej zawartości

Kto miał złamaną kość, a kto potrafi zrobić szpagat...?

Jak nazywa się najwyższy szczyt Pienin? W którym roku powstał Pieniński Park Narodowy? Skąd się wzięła nazwa Szczawnica? Jakie kolory mają piesze szlaki turystyczne? Co jest symbolem Pienińskiego Parku Narodowego? Jak nazywają się schroniska górskie w Pieninach? Z jakich skał, zbudowane są Pieniny? Jakie schorzenia leczy się w uzdrowiskach w Szczawnicy? Dopływem jakiej rzeki jest Dunajec? Z tymi oraz wieloma innymi pytaniami musieli zmierzyć się uczestnicy „Konkursu Wiedzy o Pieninach”, który zorganizowany został podczas 3 – dniowej wycieczki turystyczno – przyrodniczej do Pienińskiego Parku Narodowego o której pisałam wcześniej. Oprócz pytań dotyczących zwiedzanego parku, uczestnicy konkursu musieli wykazać się również wiedzą o uczestnikach wycieczki (np. Kto spośród uczestników miał złamaną kiedyś kość? Kto leciał samolotem? Kto jest jedynakiem? Kto na śniadanie pije kakao? Kto potrafi zrobić szpagat?). Do zadań grup konkursowych należało również ułożenie jak największej liczby nowych słów z wyrazu „kolorowanka” oraz wymyślenie hasła lub rymowanki o wycieczce. Każda grupa pracowała z wielkim zaangażowaniem.  Efekty ich pracy były zaskakujące, szczególnie jeżeli chodzi o hasła i rymowanki. Co stworzyli? Poczytajcie sami: „Wszyscy bawią się tu zdrowo bo jest zawsze kolorowo”, „Trzy Korony dla nas pestka, my wejdziemy tam, to pewka”, „Dziuba rzucił dobre wersy, my jesteśmy dziś najlepsi”, „Spacerowaliśmy dziś po górach i nie myśleliśmy o bzdurach”, „Humory nam dopisywały a zwierzęta się z nami nie przekomarzały”, „Pieniny zwiedzamy, dobrze się mamy, w hotelu się wygłupiamy i grzecznie Pań słuchamy”. Spośród wszystkich grup, po zliczeniu wszystkich punktów, zwycięzcami zostali… Kinga Swacinska, Marika Lizik, Mateusz Koliński oraz Kacper Dziubczyński. Wielkie gratulacje dla wszystkich uczestników konkursu, a szczególnie dla zwycięzców.




Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…