Przejdź do głównej zawartości

WSPOMNIENIA: W Pałacu Prezydenckim w Warszawie

Pewnego lipcowego dnia (15 lipca 2011 roku) w Pałacu Prezydenckim w Warszawie podczas uroczystej Gali wręczone zostały certyfikaty Laureatom XII edycji Narodowego Konkursu Ekologicznego „Przyjaźni Środowisku”.  Wśród laureatów znalazła się tylko jedna szkoła ponadgimnazjalna z Polski. Jaka? Oczywiście - Zespół Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie. Certyfikat nadający szkole zaszczytny tytuł Promotora Ekologii odebrała wraz ze mną moja koleżanka Pani Ewa Wallis (najlepszy nauczyciel matematyki, z którym wspólnie realizuję wiele projektów matematyczno – przyrodniczych). Honorowy patronat nad konkursem sprawował Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski. Najwyższym Organem Narodowego Konkursu Ekologicznego „Przyjaźni Środowisku” jest Narodowa Rada Ekologiczna, która w 2011 roku była pod przewodnictwem małżonki Prezydenta RP Anny Komorowskiej (wcześniej pod przewodnictwem Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego Jerzego Buzka). W  skład NRE wchodzą przedstawiciele: Parlamentu RP, Głównego i Wojewódzkich Inspektoratów Ochrony Środowiska, Narodowego i Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, uczelni akademickich oraz organizacji ekologicznych. 
W XII Edycji Konkursu zaszczytny tytuł Laureata w Kategorii Promotor Ekologii Kapituła przyznała szkole za mój autorski projekt: „W zdrowym ciele – ekologiczny duch”. Uzyskanie tego tytułu byłoby jednak niemożliwe bez ogromnego zaangażowania wielu nauczycieli i uczniów, którym dziś bardzo serdecznie dziękuję za pomoc i włączenie się we wszystkie prowadzone działania ekologiczne. 
Celem konkursu jest promowanie obywatelskich postaw proekologicznych i wdrażanie przyjaznych środowisku technologii. Kategoria „Promotor Ekologii” skierowana jest do podmiotów z terenu całej Polski, prowadzących działania z zakresu szeroko pojętej edukacji ekologicznej. Realizacja Konkursu pozwala na zapoznanie się z ilością i jakością działań podjętych dla poprawy stanu środowiska przez samorządy terytorialne, podmioty gospodarcze oraz młodzież skupioną w Kołach Ekologicznych działających przy szkołach. Podczas podejmowania decyzji o nadaniu tytułu Laureata brana jest pod uwagę skala przedsięwzięcia, nowatorstwo, kompleksowość rozwiązań, a przede wszystkim wpływ na środowisko naturalne. Liczy się również prowadzenie działalności związanej z edukacją ekologiczną, promocją ochrony środowiska i zdrowego trybu życia, organizacją imprez proekologicznych oraz podnoszeniem świadomości ekologicznej wśród społeczeństwa. 
Dlaczego zostaliśmy laureatem konkursu – bo Zespół Szkół Ekonomiczno – Usługowych w Żychlinie od wielu lat szczególną uwagę poświęca edukacji ekologicznej (możecie o tym poczytać w innych zakładkach na mojej stronie), poza tym, mamy super nauczycieli, którzy chętnie włączają się w różne akcje ekologiczne oraz bardzo fajnych uczniów, którzy z zaangażowaniem walczą o lepsze jutro, czyli czystsze środowisko. Dziękuję Wam wszystkim.


Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenno

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk