Przejdź do głównej zawartości

Sejmik Młodzieży Województwa Wielkopolskiego – BĘDZIEMY TAM !!!

7czerwca 2017, po raz pierwszy w historii, odbędzie się w Poznaniu w siedzibie Sejmiku Województwa Wielkopolskiego Sesja Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego, na temat: „Marzenia młodzieży o Wielkopolsce 2020+”.  
Powiat koniński reprezentować będą uczniowie klasy drugiej LO z ZSEU w Żychlinie: Nikola Kapela i Klaudia Wolińska oraz Kinga Swacińska i Oskar Wojtyniak. 
Wielkie brawa dla Was! Po raz kolejny czuję się dumną szkolną mamą. Przygotowaliście naprawdę fajne prace konkursowe (obiecuję, że zamieszczę je na blogu w najbliższym czasie). Dziękuję Wam, że zaufaliście mi w czasie tworzenia swoich prac i uwzględniliście w nich moje sugestie (współpraca z Wami to czysta przyjemność). I znów potwierdza się fakt, że „dobra współpraca przynosi dobre efekty”. Czekam na kolejne Wasze sukcesy! Zacznę jednak opis Waszej drogi od początku… 
Sejmik Młodzieży Województwa Wielkopolskiego jest projektem edukacyjnym i obywatelskim mającym na celu: popularyzację wiedzy o organizacji samorządu terytorialnego; zapoznanie młodzieży szkolnej z zakresem działania, organizacją i zasadami funkcjonowania Samorządu Województwa Wielkopolskiego; rozwijanie zainteresowań kadry pedagogicznej szkół i młodzieży szkolnej działalnością Samorządu Województwa Wielkopolskiego; rozwijanie postaw obywatelskich  młodzieży szkolnej. Całym projektem kieruje Przewodnicząca Sejmiku Województwa Wielkopolskiego (Pani Zofia Szalczyk), we współpracy z Radnymi Województwa Wielkopolskiego, Komisją Edukacji i Nauki Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, Komisją Strategii Rozwoju Regionalnego i Współpracy Międzynarodowej Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, Marszałkiem Województwa Wielkopolskiego, Wielkopolskim Kuratorem Oświaty oraz starostami i prezydentami miast z terenu województwa wielkopolskiego. Niestety, w posiedzeniu Sejmiku nie może uczestniczyć każdy - aby zasiąść w ławach Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego, trzeba było zwyciężyć w konkursie skierowanym dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych (uczniów klas 1-2 liceum oraz klas 1-3 technikum) z terenu województwa wielkopolskiego. Zadaniem konkursowym było opracowanie przez dwuosobowe zespoły uczniowskie pracy na temat „Stąd jesteśmy! Nasza „Mała Ojczyzna” w naszych marzeniach”, w formie pracy pisemnej lub prezentacji multimedialnej. Wyboru najlepszych prac dokonała komisja rekrutacyjna powołana przez Starostę Konińskiego (liczba zespołów uczniowskich wybranych do uczestnictwa w Sesji Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego z poszczególnych powiatów została podana w załączniku nr 3  Regulaminu). Dla naszego powiatu zarezerwowane były miejsca dla 2 drużyn dwuosobowych. Udało nam się - MAMY WSZYSTKIE miejsca z powiatu. Komisja rekrutacyjna dokonała wyboru zespołów uczniowskich na podstawie przygotowanych prac. Przy ocenie prac uwzględniono następujące kryteria oceny: staranność wykonania, poprawność merytoryczna, zgodność pracy z tematem, komunikatywność przekazu, pomysłowość i kreatywność, oryginalność. Sesja Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego będzie miała miejsce już niebawem – 7 czerwca 2017 r. (oczywiście napiszę na blogu krótką relację z tego, co tam się działo). W czasie Sesji uczniowie będą mieli za zadanie wypracować uchwałę Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego przedstawiającą ocenę sytuacji w województwie w aspekcie potrzeb młodzieży oraz postulaty młodzieży w zakresie kierunków rozwoju Regionu. Przygotowana uchwała zostanie przekazana przez uczestników sesji do władz samorządu województwa wielkopolskiego.







Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…