Przejdź do głównej zawartości

Udział uczniów ZSEU Żychlin w Młodzieżowym Sejmiku Województwa Wielkopolskiego

Dnia 7 czerwca 2017 roku, odbył się w Poznaniu Sejmik Młodzieży Województwa Wielkopolskiego. Czworo najlepszych uczniów z powiatu, w składzie: Kinga Swacińska i Oskar Wojtyniak oraz Klaudia Wolińska i Nikola Kapela (wszyscy z mojej klasy), otrzymali mandaty Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego i znaleźli się w elitarnym gronie radnych. Aby znaleźć się w takiej grupie trzeba było wykonać prezentację multimedialną i wziąć udział w konkursie powiatowym pt. ,,Stad jesteśmy! Nasza ,,Mała Ojczyzna’’ w naszych marzeniach‘’. Rywalizacja w konkursie była zaciekła, ale wiadomo wygrali najlepsi (pisałam już o konkursie, a prace konkursowe uczniów również można zobaczyć na moim blogu).  Gratuluję Wam bardzo wygrania etapu powiatowego.
O konkursie

Nagrodzone prace:
Opiekę nad  radnymi, podczas obrad sejmiku,  sprawował najlepszy nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie Pan Piotr Rosiak. Po zajęciu miejsc na sali sesyjnej Przewodnicząca Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego, Pani Zofia Szalczyk, wprowadziła młodych radnych w działania i funkcjonowanie Sejmiku Młodzieży WW. Krótko przemawiał także Pan Peter Von Unruh, Dyrektor Biura Heskiego Parlamentu. Na zakończenie części oficjalnej  Marszałek Województwa Wielkopolskiego Pan Marek Woźniak, przedstawił wszystkim funkcjonowanie sejmiku, wyświetlając prezentację multimedialną. Po wysłuchaniu cennych informacji młodzież podzieliła się na 4 grupy i rozeszła się do mniejszych sal obradowych. Zadaniem każdej komisji było podjęcie dyskusji i sformułowanie postulatów na temat poruszanych problemów, aby móc je później przedstawić na sesji przed radnymi. Praca w komisjach okazała się nowym, ciekawym doświadczeniem dla uczniów ZSEU. Być może kiedyś, w dorosłym życiu, znów będą obecni na obradach, ale tym razem na Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, już nie Młodzieżowego. 




Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…