Przejdź do głównej zawartości

WSPOMNIENIA: Gra terenowa dla przedszkolaków

Przedszkole Nr 4 w Koninie, po raz kolejny, z otwartymi ramionami przywitało uczniów z ZSEU w Żychlinie, którzy realizowali projekt edukacyjny „Chcę w przyszłości być nauczycielem”.
Pewnego czerwcowego dnia, uczniowie z mojej klasy (wraz ze mną i Panią Agnieszką Marciniak), zaopatrzeni w przeróżne pomoce dydaktyczne, zorganizowali na terenie przedszkola „Grę turystyczną dla przedszkolaków”. Każdy uczeń ZSEU przygotował dla przedszkolaków pytanie lub wyzwanie. Pytania i zadania były przeróżne, np. trzeba było: ułożyć puzzle z gotowych elementów, skleić pociąg, połączyć w pary określone elementy, coś napisać lub policzyć, pokolorować i narysować, przejść przez labirynt i znaleźć różnice między obrazkami, ale także trzeba było wykazać się wiedzą o Polsce i Koninie, drużynach piłkarskich, samochodach i księżniczkach. Męska część klasy zadbała o konkurencje sprawnościowe, np. rzut do kosza, strzał na bramkę, slalom, skakanie na skakance, bieg z przeszkodami, zabawy z utrzymaniem równowagi i wiele innych. Każdy przedszkolak miał swoją kolorową kartę zadań, w której zbierał naklejki za wykonane zadanie. Aby na końcu zabawy uzyskać nagrodę, trzeba było odwiedzić każde stanowisko i wykonać określone zadanie. Zabawy i śmiechu było co niemiara. Przedszkolaki z wielkim zapałem i zaangażowaniem biegały od zadania do zadania i zbierały upragnione naklejki (księżniczki i kwiatki dla dziewczynek, a dla chłopców star warsy, pojazdy i super bohaterzy). Myślę, że wszystkim dopisywały świetne humory, co widać na załączonych zdjęciach. Dodatkowo, piękna, słoneczna pogoda sprawiła, że najmłodsi z przyjemnością biegali po różnych zakątkach placu zabaw przy przedszkolu, gdzie czekały na nich ciekawe zadania.
Dziękuję bardzo, bardzo mocno mojej super klasie za wielki entuzjazm w czasie organizowania tej zabawy dla młodszych kolegów.

Dziękuję ślicznie Dyrektor Przedszkola Nr 4 w Koninie Pani Marioli Wasilewskiej, Pani Renacie Majewskiej oraz Pani Ewie Lewandowskiej (wychowawczynie grupy nr VII) za ciepłe przyjęcie naszej małej grupy w progach najlepszego przedszkola w Koninie. 
















Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenno

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk