Przejdź do głównej zawartości

„Żychlin wita – u nas lekcje z SITA”

Od września w ZSEU w Żychlinie realizowany jest zwycięski projekt „Żychlin wita – u nas lekcje z SITA. Dzięki zwycięstwu w VI edycji konkursu „Lekcja z SITA” organizowanym przez firmę SITA oraz „Głos nauczycielki” ( o konkursie i wygranej pisałam już wcześniej na blogu) ZSEU uzyskało 11 zestawów urządzeń potrzebnych do nauki. Obecnie placówka dysponuje już 16 przygotowanymi stanowiskami. 
Aby wprowadzić system SITA do szkoły i sprawnie korzystać z nowatorskich urządzeń podczas zajęć, uczestniczyłam wraz z grupą nauczycieli, którzy realizować będą projekt (Agnieszka Rogalska, Monika Kieliszak, Anna Walkowiak,  Ewelina Jankowska, Joanna Sobczak, Ewa Pietrzak, Agnieszka Marciniak, Krzysztof Doleżko) w trzydniowym szkoleniu. W czasie szkolenia przećwiczyliśmy na sobie jak działają urządzenia. Muszę stwierdzić, że jestem pod dużym wrażeniem jak wiele słów i zwrotów zapamiętałam z języka niemieckiego ( tym bardziej, że nigdy w szkole nie uczyłam się tego języka). 
System SITA został opracowany w Niemczech i przebadany na Uniwersytecie Bundeswehry w Hamburgu. System ten powoduje, że w stanie relaksu następuje synchronizacja pracy półkul mózgowych, co prowadzi do zwiększenia możliwości twórczych i percepcyjnych. Przyswajając wiedzę systemem SITA w łatwy i przyjemny sposób skutecznie i trwale zapamiętujemy nowe informacje, szybko przełamujemy bariery mówienia, kilkakrotnie szybciej opanowujemy nowy język. 
Do realizacji projektu w ZSEU powstało 8 grup językowych i 8 grup dodatkowych, w których poza dodatkowymi lekcjami z języka angielskiego i niemieckiego na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym prowadzone są zajęcia o nazwie „Ekologiczne wariacje językowe”, zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia relaksacyjne dla uczniów teatru „Kreska” i przedstawicieli starostwa powiatowego w Koninie. W dwóch grupach językowych dla uczniów klas IV w ramach obowiązkowych zajęć lekcyjnych realizowany jest język angielski na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym. Zajęcia odbywają się od 3 do 4 razy w tygodniu przez dwa semestry roku szkolnego. W trzech grupach dla uczniów klas II – III realizowany jest język angielski na poziomie podstawowym. Wielu uczniów będzie miało okazję przećwiczenia na własnej skórze metody SITA. Czekamy na efekty. 






Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenno

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk