Przejdź do głównej zawartości

Jestem dumną „szkolną mamą”

Uczniowie z mojej klasy, to jak moje dzieci – w szkole są dla mnie najważniejsi. Może dlatego, pozwalają mi mówić o sobie „moje bobaski”. Czasem na nich pokrzyczę, srogo popatrzę, czasem zwrócę uwagę, ale taka jest już moja tu rola. Jako ich „szkolna mama” (sami nazwali mnie tak 26 maja, kiedy składali mi życzenia z okazji Dnia Mamy) zależy mi na ich wiedzy, przyszłości i na tym, aby potrafili zawsze odpowiednio się zachować i odnaleźć w każdej sytuacji. Najważniejsze jest przecież w życiu to, aby być dobrym człowiekiem. Można zapomnieć przebieg cyklu Krebsa w oddychaniu komórkowym, można zapomnieć budowę anatomiczną dżdżownicy (przepraszam zagalopowałam się, można zapomnieć, ale po maturze z biologii), ale nie można zapomnieć słowa „dziękuję”, zasad savoir-vivre i o ludzkiej życzliwości. Jak na razie jestem z nich dumna. Przez te dwa lata nie spowodowali u mnie palpitacji serca czy nagłego zawału (no, może czasami podnieśli mi troszkę ciśnienie) i niech tak już zostanie do końca. Mocno wierzę w nich i ich sukcesy w życiu prywatnym i zawodowym. Dlaczego wierzę? Bo pewne małe gesty, powodują, że są wielcy. Za wszystkie miłe słowa, płynące z ich ust, za wielkie serce, za pomoc, za niespodzianki te małe i duże (niestety, duży tort to dużo kalorii i duże boczki), za wspólne chwile (przy kawie, herbacie i gorących kubkach), bardzo mocno im dziękuję. Cieszę się, że w czasie mojego święta – naszego wspólnego święta, Dnia Edukacji Narodowej, pamiętali o mnie i o innych nauczycielach, pamiętali o odpowiednim stroju, cieszę się, że już nic nie musiałam im tego przypominać. I to jest właśnie mój sukces.

Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…