Przejdź do głównej zawartości

My się w szkole nie nudzimy...

Z okazji Światowego Dnia Turystyki  2 października 2017 roku na terenie parku przy Zespole Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie odbyła się IV Gra Terenowa. Pomysłodawcami gry są nauczycielki ZSEU, opiekunki Szkolnego Koła Turystycznego: pani Agnieszka Marciniak oraz pani Joanna Gadomska. Zorganizowana „Międzyprzedmiotowa gra terenowa na terenie Zespołu Pałacowo – Parkowego w Żychlinie” zatwierdzona została jako innowacja pedagogiczna w Kuratorium Oświaty w Poznaniu. Zadania do gry przygotowane zostały przez nauczycieli różnych przedmiotów: panią Agnieszkę Marciniak, panią Joannę Gadomską, panią Ewelinę Jankowską, panią Agnieszkę Rogalską, panią  Monikę Kieliszak, panią Ewę Wallis, panią Urszulę Kamińską, panią Magdalenę Śliwińską, pana Piotra Rosiaka oraz pana Adama Dobropolskiego. We wspólnej zabawie uczestniczyły wszystkie klasy pierwsze ZSEU: Liceum Ogólnokształcące, Technikum Spedytor, Technikum Żywienia, Technikum Leśne, Technikum Organizacji Reklamy, które podzieliły się na grupy 3-4 osobowe. W sumie grze uczestniczyło 26 grup.
            Celem głównym gry było zdobycie przez grupę jak największej liczby  punktów. Punkty można było zdobyć poprzez poprawne wykonanie zadań, które znajdowały się w teczce otrzymanej na początku gry oraz po odszukaniu i dotarciu do stanowisk znajdujących się na terenie parku i wykonanie znajdujących się tam zadań. Na odwiedzenie wszystkich stanowisk oraz wykonanie wszystkich zadań grupy miały 60 minut. Każda grupa do wykonania miała 20 zadań różnego typu – teoretyczne i praktyczne, np: odpowiedzieć na pytania dotyczące Żychlina, historii szkoły, budynku oraz pracowników ZSEU, rozwiązać zadania z biologii, geografii, wiedzy o społeczeństwie, historii sportu, języków obcych oraz literatury, rozwiązać krzyżówki, ułożyć puzzle, rozpoznać gatunki drzew po liściach, przyporządkować flagi do krajów, dopasować stolicę do danego państwa, rozwiązać zadania w języku niemieckim oraz angielskim, odszukać w parku zaznaczone na mapie skarby dendrologiczne i podać ich nazwy, rozwiązać rebusy. Zadania znajdujące się w parku na stanowiskach trzeba było wykonać w określonym czasie. Za każde wykonane zadanie grupa mogła otrzymać od 1 do 10 punktów. O klasyfikacji końcowej decyduje suma zdobytych punktów. Ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród dla najlepszych grup nastąpi 13 października w czasie obchodów Dnia Edukacji Narodowej oraz Ślubowania Klas Pierwszych.
            Zorganizowana gra jest ciekawym przedsięwzięciem edukacyjnym, gdyż taka forma zajęć aktywizuje młodzież, uatrakcyjnia zajęcia lekcyjne oraz sprzyja uczeniu się. Ukazuje również korelację wiedzy z biologii, ekologii, geografii, historii, wiedzy o społeczeństwie oraz języków obcych. W czasie gry propagowana jest aktywność ruchowa jako forma spędzania czasu wolnego. Uczniowie mają również szanse obcować z otaczającą ich przyrodą parku, na terenie którego mieści się szkoła. Zorganizowana gra kształtuje także umiejętności współdziałania w grupie i pracy zespołowej a także umożliwia integrację młodzieży w klasach pierwszych z terenu gminy, miasta i powiatu.
            Uczniowie chętnie uczestniczyli w przygotowanej grze. Na trasie, mimo widocznej zaciętej rywalizacji przy zaliczaniu poszczególnych zadań, panowała miła i przyjazna atmosfera. Dzięki dobrze zorganizowanej grze wszyscy dobrze się bawili, aktywnie spędzając czas. 










Komentarze

  1. Sporządzenie opisu taksacyjnego jest niekiedy podstawą działania. Mi pomogli specjaliści z Dendrolog Warszawa, polecam z całego serca.

    OdpowiedzUsuń

Publikowanie komentarza

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…