Przejdź do głównej zawartości

Szkolna perła…

Dnia 16 października w Warszawie najlepsi uczniowie z całego kraju uhonorowani zostali przez Premier Beatę Szydło stypendiami Prezesa Rady Ministrów. Województwo wielkopolskie reprezentowało pięciu uczniów, jednym z nich była Kaja Kurlapska. 
Kaja jest uczennicą trzeciej klasy Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie. Już trzeci rok mam to szczęście, że jestem jej wychowawczynią. Kaju, gratuluję naprawdę bardzo, bardzo mocno. Zasłużyłaś na takie wspaniałe wyróżnienie, by z rak Pani Premier Beaty Szydło odebrać przyznane stypendium. Kiedy trzy lata temu, pojawiłaś się w mojej klasie, już po kilku wspólnych tygodniach wiedziałam, że będziesz naszą szkolną perłą. Nie pomyliłam się. 
Kim jest Kaja? Postaram się przedstawić ją w kilku zdaniach (chociaż nie, w kilku zdaniach się nie da, bo jest tego tak dużo). Kaja jest uczennicą o najwyższej średniej ocen, zarówno w liceum, jak i w całej szkole. Ukończyła klasę drugą uzyskując średnią 5,91 oraz zachowanie wzorowe. Jej frekwencja na zajęciach lekcyjnych w ubiegłym roku szkolnym wynosiła 99%. Kaja, od pierwszych dni pobytu w szkole, bardzo mocno zaangażowana jest w życie klasy i szkoły. Pilnie wywiązuje się z obowiązków szkolnych, znajdując przy tym czas na rozwijanie swoich pasji (w zakresie gastronomii) i dodatkowych zainteresowań (nauka gry na gitarze). W roku szkolnym 2016/2017 brała udział w licznych konkursach szkolnych, otrzymując wyróżnienie (konkurs literacki "Pewnego razu w Żychlinie", konkurs recytatorski "11 listopada") oraz zajmując wysokie miejsca w rankingu (2 miejsce – w konkursie z języka angielskiego "Mistrz gramatyki", 1 miejsce w „Siatkówce drużyn mieszanych”). Uczennica odniosła również sukcesy w konkursach powiatowych (wyróżnienie w powiatowym konkursie plastycznym na plakat „Piękno świata zwierząt”) oraz wojewódzkich (zakwalifikowanie się do etapu okręgowego Olimpiady Geograficznej, dzięki napisaniu wysoko ocenionej pracy badawczej z zakresu turystyki). Uczennica brała również udział w konkursie historycznym "Ziemiaństwo", wojewódzkim konkursie "Stąd jesteśmy! Nasza mała ojczyzna w naszych marzeniach”, konkursie recytatorskim "Liryczne spotkanie z Norwidem" oraz licznych zawodach sportowych (siatkówka i piłka plażowa). Kaja jest miłą i skromną uczennicą. Można na niej zawsze polegać, ponieważ jest odpowiedzialna w swoich czynach. Jest dobrą organizatorką, samodzielnie przygotowała i poprowadziła lekcję otwarta dla uczniów z ZSEU na temat „Piękno Szkocji”. Wywiązuje się terminowo z podjętych przez siebie przedsięwzięć. Chętnie angażuje się w życie klasy, pełniła funkcję Przewodniczącej Samorządu Klasowego. Jest również członkiem Zarządu Samorządu Uczniowskiego. Chętnie włącza się w organizowanie różnych imprez szkolnych (np. XI i XII Powiatowe Obchody Światowego Dnia Ziemi pod patronatem Wielkopolskiego Kuratora Oświaty oraz Starosty Konińskiego, Drzwi Otwarte dla gimnazjalistów, Gra terenowa) oraz akcji charytatywnych organizowanych na terenie szkoły. Chętnie pomaga w nauce słabszym uczniom. Z zapałem uczestniczy we wszystkich akcjach promocyjnych szkoły. Po lekcjach uczęszcza na zajęcia szkolnego teatru „Kreska”, dzięki czemu z pasją rozwija swoje zainteresowania oraz talenty aktorskie i wokalne. Z dużym zaangażowaniem prowadzi większość imprez szkolnych (Dzień Patrona Szkoły, Dzień Edukacji Narodowej, Rozpoczęcie i Zakończenie Roku Szkolnego).
Życzę powodzenia w życiu oraz licznych sukcesów.



Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…