Przejdź do głównej zawartości

Pewnego dnia w Pałacu Działyńskich na Starym Rynku w Poznaniu

Dnia 26 października 2017 r., o godz. 10.00 w Sali Czerwonej  Pałacu Działyńskich na Starym Rynku w Poznaniu, odbyła się wojewódzka uroczystość wręczenia nauczycielom nagród Ministra Edukacji Narodowej oraz Wielkopolskiego Kuratora Oświaty. 
W uznaniu szczególnych zasług w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej nagrodą Ministra Edukacji Narodowej wyróżniono 25 wielkopolskich nauczycieli. Okazało się, że w tym roku, wśród nagrodzonych nauczycieli znalazłam się również i ja. Moje zdziwienie, ale i radość i duma, nie miały końca. Cieszę się ogromnie, że wśród tylu wspaniałych nauczycieli całego województwa wielkopolskiego została dostrzeżona i doceniona moja praca. 
Nagroda Ministra Edukacji Narodowej przyznawana jest nauczycielom, którzy  mają wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, w tym m. in. w zakresie kształtowania najważniejszych umiejętności uczniów określonych w podstawie programowej, rozwiązywania problemów o charakterze wychowawczym lub socjalnym uczniów, podejmowania działań innowacyjnych, pracy organizacyjnej na rzecz szkoły, współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym, działań na rzecz oświaty w wymiarze co najmniej regionalnym. 
W imieniu Ministra Edukacji Narodowej, nagrody wręczyła Wicewojewoda Wielkopolski Pani Marlena Maląg oraz Wielkopolski Kurator Oświaty Pani Elżbieta Leszczyńska. Po wręczeniu nagród, Wicewojewoda Wielkopolski skierowała gratulacje i słowa podziękowania, dla obecnych nauczycieli, za znakomitą pracę, zaangażowanie, entuzjazm i nieustającą otwartość na pracę z uczniem. 
Wielkopolski Kurator Oświaty Pani Elżbieta Leszczyńska w czasie uroczystości powiedziała: „Komisja, która dokonywała wyboru nauczycieli, składała się z kilkudziesięciu osób. Wybrali najlepszych, z pośród kilku tysięcy zgłoszonych wniosków. Dziś, mam zaszczyt wręczyć 25 Nagród Ministra Edukacji Narodowej.” Pani Kurator złożyła gratulacje wszystkim obecnym oraz życzyła dalszych sukcesów zawodowych. 
W uroczystości uczestniczył również Wicekurator Oświaty Pan Krzysztof Błaszczyk oraz liczni zaproszeni goście, w tym Dyrektor ZSEU w Żychlinie Pani Anna Matczak - Gaj. 
Myślę, że należą się moje wielkie podziękowania dla Pani Dyrektor Anny Matczak – Gaj, za zaufanie, jakim mnie obdarza, kiedy przychodzę z nowymi pomysłami i innowacjami, które chciałabym realizować wraz z uczniami mojej klasy. Bardzo wielkie podziękowania kieruję również dla moich koleżanek belferek (Agnieszki Marciniak, Eweliny Jankowskiej, Moniki Kieliszak, Agnieszki Rogalskiej, Ewy Wallis), które wraz ze mną realizują liczne innowacje i eksperymenty pedagogiczne. Dziękuję Wam, że zawsze mogę na Was liczyć, na Waszą pomoc i wsparcie. To dzięki Wam, wszystko wydaje się dużo prostsze w realizacji, niż się pierwotnie wydaje. Mam wielką nadzieję, że w przyszłym roku to właśnie któraś z Was będzie mogła poczuć tę radość i dumę (taką jak ja parę dni temu), odbierając nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Trzymam za Was mocno kciuki, jesteście warte każdej nagrody. Oczywiście, nie mogłabym pominąć w podziękowaniach moich uczniów, a szczególnie uczniów z mojej klasy. To Wy jesteście sensem mojej pracy, to dla Was wymyślam różne warsztaty i zajęcia. Dziękuję Wam, że zawsze jesteście otwarci na wszystkie moje nowości i entuzjastycznie podchodzicie do powierzonych Wam zadań. Tak jak Wy, mi zawsze kibicujecie, tak i ja trzymam za Was mocno kciuki (a szczególnie mocno będę trzymać kciuki w maju, gdy będziecie zmagać się z arkuszami maturalnymi). 
Całą uroczystość w Pałacu Działyńskich uświetnił koncert muzyczny w wykonaniu „Szkolnego Chóru Kopernik”, działającego przy III Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu.



Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…