Przejdź do głównej zawartości

„Zimowe Warsztaty Origami”

Origami jest japońską sztuką składania papieru, sztuką ładu i harmonii, sztuką skupienia, równowagi, ale i aktywną zabawą.
Pewnego zimowego dnia (choć za oknem niewiele było wtedy śniegu), uczniowie klasy pierwszej Technikum Leśnego, uczestniczyli w „Zimowych Warsztatach Origami”. Szefem warsztatów został Rafał Konstanciak, który wykazał się dużą cierpliwością i mega poczuciem humoru, tłumacząc wszystkim (blondynkom i nie tylko) krok po kroku kolejne zgięcia i wygięcia papieru, aby prostokątna kartka papieru nagle przekształciła się w prawdziwe małe arcydzieło. Brawo Rafał, udało Ci się zaangażować nas wszystkich (nawet mnie). Z wielkim zapałem i determinacją, ale i z uśmiechem na twarzy, wszyscy bawiliśmy się kolorowymi kartkami papieru. Czasami nam się udawało, czasami nie, czasami wychodziło zupełnie coś innego niż było w instrukcji, najważniejsze jednak jest to, że wszyscy bawiliśmy się super, pomagając sobie wzajemnie. Całym pomysłodawcą warsztatów był Hubert Orchowski, który od pewnego czasu na każdych zajęciach lekcyjnych z biologii leśnej, tworzył piękne papierowe zwierzątka. Okazało się, że Hubert całkiem dobrze zna tajniki Origami i potrafi tworzyć prawdziwe małe dzieła sztuki.  
Warsztaty nasze, oprócz tego, że przybliżyły nam tajniki składania papieru, zmobilizowały nas do koncentracji i logicznego myślenia oraz do ćwiczenia wyobraźni przestrzennej, a także zachęciły wszystkich do rozwijania sprawności manualnych i twórczych. Warsztaty okazały się również świetnym sposobem na integrację całej naszej grupy.
Co nam się udało zrobić? Dla laika, papierowy las pełen choinek, według leśników - papierowy las świerkowy. Oczywiście w naszym lesie zamieszkały również papierowe zwierzątka. Wszystkie papierowe cuda do dnia dzisiejszego wzbudzają zachwyt odwiedzających pracownię biologiczną. Niektórym cały czas bardzo trudno jest uwierzyć, że każde drzewo, czy zwierzątko zrobione zostało tylko z jednej kartki i to bez użycia kleju czy nożyczek. Brawo I TL.
Oczywiście, planujemy już kolejne warsztaty. 







Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…