Przejdź do głównej zawartości

Przedszkolaki na lekcji anatomii człowieka

Pewnego zimowego dnia, przedszkolaki z Przedszkola w Żychlinie, odwiedziły pracownię biologiczną w ZSEU w Żychlinie, aby uczestniczyć w lekcji anatomii człowieka ( było to dla mnie mega wyzwanie, pracować z takimi młodymi uczniami, choć nie nowość, bo prowadziłam już podobne warsztaty dla przedszkolaków z Przedszkola Nr 4 w Koninie). Musze przyznać, że byli to najmłodsi moi uczniowie (w grupie znajdowały się dzieci 4 i 5-letnie), ale za to bardzo grzeczni (nikt nie odzywał się nieproszony, nie marudził, nie kręcił nosem i co najważniejsze nikt nie korzystał ze swojej komóreczki). Okazało się, ze przedszkolaki bardzo lubią słuchać o człowieku, chcą dowiedzieć się, co takiego znajduje się w środku ich własnego ciała i po co te narządy mają. Maluchy szybko zakodowały nowe wiadomości (wielka szkoda, że czasami nie mają tak maturzyści), a nowe anatomiczne nazwy organów zostały perfekcyjnie opanowane przez przedszkolaki. Już dziś hasło nerka, wątroba, płuca, serce, mózg czy jelita nie stanowią dla nich tajemnicy. Przedszkolaki dokładnie wiedzą, gdzie te narządy znajdują się w naszym ciele, potrafią je wskazać u siebie oraz dokładnie określić, jaką pełnią rolę. Po lekcji teoretycznej i plastycznej (każdy wykonał rysunek budowy anatomicznej swojego ciała), przedszkolaki z przyjemnością oglądały trójwymiarowe modele anatomiczne, które przedstawiają skomplikowaną budowę wewnętrzną człowieka. Największe emocje wzbudził oczywiście „Dżony”, czyli szkielet człowieka, który spoglądał na nas zza tablicy. O dziwo, nikt z przedszkolaków się go nie bał. Każdy do niego podchodził, przybił piątkę i policzył mu żebra.  Na zakończenie zajęć dostałam od moich przedszkolaków miłą, słodką niespodziankę. Cieszę się bardzo, że mogłam ich poznać i mam nadzieję, że spotkam ich znów, na kolejnych anatomicznych warsztatach.







Komentarze

Publikowanie komentarza

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…