Przejdź do głównej zawartości

Kadry przyszłości - tylko w Żychlinie


No to zatwierdzone,  jestem częścią dużego (bardzo dużego) projektu unijnego „Kadry przyszłości – tworzenie systemu edukacji ponadgimnazjalnej w KOSI zgodnie z potrzebami rynku pracy”. 
Projekt ten realizowany jest przez Powiat Koniński, w partnerstwie z Zespołem Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie oraz szkołami ponadgimnazjalnymi z miasta Konina (Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. Stanisława Staszica, Zespół Szkół Technicznych i Hutniczych im. Marii Skłodowskiej-Curie, Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika, Zespół Szkół Budownictwa i Kształcenia Zawodowego im. Eugeniusza Kwiatkowskiego oraz Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stefana Batorego). 
I co? Miałam rację? Bardzo duży projekt? Myślę, że duży, o czym świadczy ogrom szkół, które w nim uczestniczą. 
Celem projektu jest poprawa konkurencyjności na rynku pracy i zdolności do skutecznego wejścia na rynek pracy uczniów z 6 szkół ponadgimnazjalnych objętych wsparciem w Projekcie. Projekt realizowany jest od 1 maja 2017 r. do 31 października 2019 r. Wsparcie to dotyczy:  kursów zawodowych dla uczniów z zakresu: operator koparki, metody spawalnicze I poziom: MMA, MAG, TIG, magazynier z obsługą wózka widłowego + bezpieczna wymiana butli, operator wózka widłowego, obsługi obrabiarek CNC, CCNA routing&switching,  barman I stopnia, cukiernik I i II stopnia, fryzjerstwa – 3 techniki: koloryzacja, strzyżenie męskie, upięcie, stylizacja paznokci; staży zawodowych; doradztwa edukacyjno-zawodowego; kursu przygotowawczego z matematyki na studia. Jaka jest moja rola w tym projekcie? Ponieważ , jakiś czas temu ukończyłam studia podyplomowe z Doradztwa zawodowego, otrzymałam więc propozycję objęcie funkcji Doradcy zawodowego w projekcie. 
Co należy do mojego zadania: organizacja spotkań, podczas których uczniowie będą rozwiązywać testy z przygotowania zawodowego, które później zostaną omówione; poprowadzenie warsztatów kreatywności dla uczniów.






Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenno

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk