Przejdź do głównej zawartości

Międzynarodowy Dzień Kropki, czyli Dzień Uczniowskiej Kreatywności.

I jak mam nie kochać swojej pracy, skoro mam tylu wspaniałych uczniów, dla których „szkoła” to nie tylko szkoła, ale i wspólna zabawa, zaangażowanie i współpraca wielu uczniów z nauczycielami. Do takiej szkoły chce się chodzić – przynajmniej mnie (zdanie uczniów może być odrobinę inne, hehe). 
Nasza szybka kropkowa akcja, przerosła moje oczekiwanie. W środę zapadła decyzja, że świętujemy Międzynarodowy dzień Kropki, a w piątek… Grochy, groszki, kropki i kropeczki opanowały szkołę. Jesteście cudowni – dziękuję Wam za zaangażowanie i włączenie się do wspólnej zabawy. 
Dla tych, którzy nie wiedzą, co to Dzień Kropki to piszę w skrócie.. Dzień Kropki, obchodzony 15 września,  to wielkie święto kreatywności, pokonywania ograniczeń, umacniania wiary we własne siły. Co roku gromadzi miliony dzieci i nauczycieli wokół historii Vashti, bohaterki "Kropki" Petera Reynoldsa. "Kropka" to napisana oszczędnym językiem i pięknie zilustrowana historia dziewczynki, która nie wierzy w własne możliwości. Ta opowieść poruszyła serca wielu dorosłych, którzy czytając ją swoim dzieciom, uczniom, rozmawiają o talentach drzemiących w każdym z nas. Książka odniosła niebywały sukces i została przetłumaczona na kilkadziesiąt języków, a nawet wydana alfabetem Braille’a! Stała się inspiracją do zorganizowania Międzynarodowego Dnia Kropki (International Dot Day). Od kilku lat również w polskich szkołach w Dniu Kropki uczniowie rozmawiają o swoich talentach, mocnych stronach, dzielą się z innymi, a na pamiątkę pierwszej kropki Vashti powstają kolorowe kropkowe dzieła sztuki. 
My, wykropkowani, od stóp po głowę, świętowaliśmy Dzień Kropki, jako Uczniowski Dzień Kreatywności. W pracowni biologicznej powstała gigantyczna i kolorowa gąsienica. Jej poszczególne części zostały wykonane indywidualnie przez każdego ucznia. Stwierdzam, że kreatywność w moich uczniach jest nieskończona, trzeba ją tylko w każdym obudzić. Dziś się zbudziła, dzięki czemu powstały piękne i oryginalne prace. 
Kto chce z bliska zobaczyć to dzieło – zapraszam do pracowni biologicznej w ZSEU w Żychlinie.
































Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenno

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk