Przejdź do głównej zawartości

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „Mój mózg dobrze pracuje, czyli wielka szkolna gra o neurony” - Zadanie 1


Komputery, tablety, smartfony opanowały cały świat. Każdy spędza wiele godzin swojego czasu klikając w klawiaturę, czy szybkę ekranu. Niestety praca z komputerem, czy z laptopem nie wymaga od naszego układu ruchu wykonywania zbyt wielu czynności, dlatego w zadaniu nr 1 możesz popracować manualnie. Używając oczywiście do tego swoich neuronów.

Zadanie: Wykonaj trójwymiarowy model biologiczny.

Pomyśl, wymyśl, bądź kreatywny. Wierzę mocno, że uda Ci się wymyślić superancki model biologiczny, który będziesz mógł później zaprezentować przed uczniami swojej klasy, a może i szkoły. Jeżeli właśnie na lekcji biologii masz budowę DNA i RNA, to możesz wykonać taki właśnie model; jeżeli omawiasz budowę komórki to możesz pokusić się i wykonać przestrzenny model komórki roślinnej, zwierzęcej czy bakteryjnej. Jeżeli masz botanikę, to może wykonasz model liścia, korzenia, czy kwiatu. Z anatomii człowieka też można stworzyć wiele ciekawych modeli, np. model kończyny górnej człowieka, układu moczowego, płuc, serca czy skóry. Pamiętaj liczy się Twoja kreatywność i pomysłowość. Czekam na Wasze prace. Drobne podpowiedzi, różne biologiczne modele, możesz znaleźć w Internecie lub w podręcznikach.

Liczba punktów do zdobycia: 10
Czas na wykonanie zadania: do 5 listopada 2018
Miejsce składania prac: pracownia biologiczna


Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenno

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk