Przejdź do głównej zawartości

Wreszcie jest… fotorelacja z V Gry Terenowej


      Z okazji Światowego Dnia Turystyki, 1 października, o godz. 10.45 w Zespole Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie, na terenie parku znajdującego się przy szkole odbyła się „V Gra Terenowa na terenie Zespołu Pałacowo – Parkowego w Żychlinie”. 
Przygotowana gra zatwierdzona została jako innowacja pedagogiczna w Kuratorium Oświaty w Poznaniu. Ta innowacja okazała się strzałem w dziesiątkę, wszyscy, zarówno uczniowie, jak i nauczyciele świetnie się przy tym bawimy. Wielkie podziękowania dla mojej współautorki innowacji, Agnieszki Marciniak, za coroczną pomoc w organizacji tej gry. 
W tym roku po raz pierwszy, cała impreza zorganizowana została pod patronatem Starostwa Powiatowego w Koninie. 
„Gra Terenowa” organizowana jest dla wszystkich uczniów klas pierwszych, którzy rozpoczęli edukację w ZSEU w Żychlinie. W tym roku we wspólnej zabawie uczestniczyły klasy: Liceum Ogólnokształcące, Technikum Spedytor, Technikum Żywienia, Technikum Leśne, Technikum Organizacji Reklamy, Technikum Ekonomiczne, które podzieliły się na grupy 4-5 osobowe. W sumie grze uczestniczyło 21 grup. 


Zadania do gry przygotowane zostały przez nauczycieli różnych przedmiotów: panią Agnieszkę Marciniak, panią Ewelinę Jankowską, panią Agnieszkę Rogalską, panią Monikę Kieliszak, panią Ewę Wallis, panią Urszulę Kamińską, panią Magdalenę Śliwińską, pana Piotra Rosiaka, no i oczywiście przeze mnie też, nie mogłabym odpuścić zadanek typowo biologicznych. 
W wielkie podziękowania kieruję do uczniów klas drugich, trzecich i czwartych za samodzielne zgłoszenie się do pomocy w organizacji gry terenowej (Marlena Nykiel, Weronika Hejman, Wiktoria Topolska, Agnieszka Sztamblewska, Julia Springer, Samira Dahhou, Alicja Furmankiewicz, Martina Szubert, Szantal Strzelińska, Kamila Różanska, Jan Walczak,Katarzyna Karwowska, Małgorzata Juszczak, Agata Arciszewska, Filip Małolepszy, Zuzanna Kowalska, Zuzanna Wdzięczna, Laura Wieczorek, Milena Sobczyńska, Nikola Majewska, Julia Pradelska, Zuzanna Mozio, Aleksandra Mozio, Nikola Mularska, Monika Waliszewska, Wiktoria Jackowska, Łucja Grabowska, Anna Przybyła, Aleksandra Michalak, Artur Kozłowski, Rafał Konstanciak, Adam Nowakowski, Żanetta Marciniak, Laura Zimna, Oliwia Karnecka, Andżelika Pawlaczyk, Natalia Eltman, Kinga Borczyńska, Julita Stencel, Bartosz Trawiński, Sylwia Gryniewska, Laura Olejnik, Wiktoria Kaczmarek, Natalia Golon, Sylwia Dybowska, Natalia Małek, Marta Lipkowska, Wiktoria Kornowicz, Oliwia Rondoś, Martyna Olejnik, Julka Staniszewska, Zuzanna Wróbel- Kudyniuk, Aleksandrę Czajkowską, Weronika Ciesielska, Katarzyna Michalak) Brawo drużyno!!! 

















Celem głównym gry było zdobycie przez grupę jak największej liczby  punktów. Punkty można było zdobyć poprzez poprawne wykonanie zadania, które znajdowało się w teczce otrzymanej na początku gry (mapka zaznaczonymi skarbami dendrologicznymi do odszukania na terenie parku) oraz po odszukaniu i dotarciu do stanowisk znajdujących się na terenie parku i wykonaniu znajdujących się tam zadań. 
Na odwiedzenie wszystkich stanowisk oraz wykonanie wszystkich zadań grupy miały czas 120 minut (od 11.00 do 13.00). 
Każda grupa do wykonania miała 27 zadań różnego typu – teoretyczne i praktyczne, np: odpowiedzieć na pytania dotyczące Żychlina, historii szkoły, budynku oraz pracowników ZSEU, rozwiązać zadania z biologii, geografii, wiedzy o społeczeństwie, historii sportu, języków obcych oraz literatury, rozwiązać krzyżówki, rozpoznać gatunki drzew po liściach, nasionach i owocach, przyporządkować flagi do krajów, dopasować stolicę do danego państwa, rozwiązać zadania w języku niemieckim oraz angielskim, rozwiązać rebusy oraz wykonać ćwiczenia: przysiady, gwiazda czy kręcenie hula-hop. Niektóre zadania znajdujące się w parku na stanowiskach trzeba było wykonać w określonym czasie. Za każde wykonane zadanie grupa mogła otrzymać od 1 do 10 punktów. O klasyfikacji końcowej decyduje suma zdobytych punktów. 
Ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród dla najlepszych grup nastąpi 11 października w czasie obchodów Dnia Edukacji Narodowej oraz Ślubowania Klas Pierwszych. Nagrody dla grup uczniowskich, które uzyskały największą ilość punktów, ufundowało Starostwo Powiatowe w Koninie.  
Zorganizowana gra jest ciekawym przedsięwzięciem edukacyjnym, gdyż taka forma zajęć aktywizuje młodzież, uatrakcyjnia zajęcia lekcyjne oraz sprzyja uczeniu się. Ukazuje również korelację wiedzy z różnych przedmiotów. W czasie gry propagowana jest aktywność ruchowa, jako forma spędzania czasu wolnego. Uczniowie mają również szanse obcować  z otaczającą ich przyrodą parku, na terenie którego mieści się szkoła. Zorganizowana gra kształtuje także umiejętności współdziałania w grupie, a także umożliwia integrację młodzieży w klasach pierwszych, którzy pochodzą z różnych miejscowości powiatu konińskiego. Uczniowie klas pierwszych podczas wykonywania zadań na poszczególnych stanowiskach mogli również poznać osoby z klas starszych i zasięgnąć informacji o szkole, wszak informacje od starszych kolegów są najbardziej cenne dla wszystkich nowych uczniów. 
Cieszę się bardzo, że uczniowie chętnie uczestniczyli w przygotowanej grze. Na trasie, mimo widocznej zaciętej rywalizacji przy zaliczaniu poszczególnych zadań, panowała miła i przyjazna atmosfera. Myślę, że osoby, które były odpowiedzialne za określone stanowisko, sprawiedliwie przyznawały punkty, i nie kierowały się stopniem znajomości z daną osobą (wszak wystawiały sobie ocenę). Miło mi, że dzięki dobrze zorganizowanej grze wszyscy dobrze się bawili, aktywnie spędzając czas. A pytania od klas pierwszych: „Kiedy znowu kolejna gra? świadczą o tym, że było super. I to jest najlepsze podsumowanie V Gry Terenowej.




































































Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…