Przejdź do głównej zawartości

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „Mój mózg dobrze pracuje, czyli wielka szkolna gra o neurony” - Zadanie 2


Biologia to bardzo interesująca nauka, która bada przeróżne organizmy żywe (także wirusy, które organizmami nie są) oraz liczne procesy i zjawiska. Czy z biologią spotykamy się tylko w szkole? Oczywiście, że nie. Biologia jest wszechobecna, i zawsze wokół nas. W życiu codziennym człowiek docenia biologię, gdyż dzięki niej: poznaje świat flory i fauny, dowiaduje się jak powstał świat, jak przebiegają wszystkie procesy fizjologiczne w organizmie człowieka, jakie są objawy wielu chorób, jak się nimi zarazić, ale i jak się przed nimi ustrzec, czym jest GMO, a czym organizm transgeniczny. Biologia dostarcza także informacji, jakich substancji potrzebuje organizm człowieka do prawidłowego funkcjonowania, w jakich produktach spożywczych można je znaleźć, a także czym grozi ich niedobór. Dzięki biologii, można dowiedzieć się, co zrobić w razie choroby, krwotoku czy omdlenia, jak zareagować przy złamaniu, a jak przy zwichnięciu. Czy to wszystko, oczywiście, że nie, stąd kolejne zadanie dla chętnych.

Zadanie: Wykonaj kolaż ze swoich autorskich zdjęć, na temat „Biologia w moim domu".
Pomyśl, co można przedstawić i bądź kreatywny w tworzeniu swojego kolażu.

Wykonany kolaż wstaw w komentarzu na fb Biologia z blondynką, pod postem dotyczącym tego zadania.
Liczba punktów do zdobycia: 5
Czas na wykonanie zadania: do 26 listopada 2018

Dodatkowe punkty do zdobycia: Wywołaj swój kolaż, lub wydrukuj na papierze fotograficznym
Liczba punktów do zdobycia: 5
Czas na wykonanie zadania: do 30 listopada 2018
Miejsce składania prac: pracownia biologiczna



Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…