Przejdź do głównej zawartości

Greenpeace Polska i nasz „Niebieski Happening”



Słyszeliście o Grecie Thunberg?
Super nastolatce, która podjęła decyzję, by w piątki strajkować dla klimatu , ponieważ politycy, nie podejmując działań, by chronić klimat, niszczą przyszłość jej i jej rówieśników. Dzięki Grecie, młode osoby z całego świata, zainspirowane jej postawą, utworzyły ruch "Fridays for Future" i na różny sposób w piątki organizują protesty, by przypomnieć, że od decyzji polityków i polityczek zależy ich przyszłość! 
Młodzież zgłasza swoje wydarzenia na stronie internetowej https://cop24climatestrike.com/ i relacjonuje swoje strajki na Twitterze.
Obecnie w Polsce, w Katowicach trwa COP24 - czyli Szczyt Klimatyczny ONZ, podczas którego reprezentanci i reprezentantki państw z całego świata ustalają tzw. Rule Book, czyli dokument będący zbiorem zasad mówiących o tym, jak wdrożyć porozumienie paryskie i uchronić nas przed zbliżającą się katastrofą klimatyczną.
W najbliższy piątek - 14 grudnia - Greta ponownie zorganizuje protest.
My również dołączyliśmy do Grety – zorganizowaliśmy w naszej szkole „Niebieski happening”. Dzięki temu staliśmy się cząstką tej mega wielkiej wspaniałej akcji.

Jestem dumna z moich uczniów, dumna z tych młodych ludzi, którzy stanęli razem ze mną, aby dołączyć do ogólnoświatowej akcji Greenpeace "Strajk dla klimatu", bo wiemy, jak ważne jest czyste powietrze dla nas i przyszłych pokoleń.
#StrajkDlaKlimatu#ClimateStrike,





Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenno

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk