Przejdź do głównej zawartości

Sobota w pracy… bo na konkursie z uczniami …



To była fajna sobota. Po raz kolejny jestem dumna z moich uczniów. Dumna, z ich udziału w XVIII Powiatowym Konkursie Ochrony Środowiska, organizowanym przez Wydział Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Koninie. Rywalizacja była zacięta, z czterokrotną dogrywką, a różnica pomiędzy kolejnymi miejscami była niewielka. Cieszę się, że mój „Ekologiczny Team” zajął takie dobre miejsca: Patryk Mazur – 3 miejsce, Wiktoria Jackowska – 4 miejsce, Kamil Michalak – 6 miejsce,
Gratuluję Wam pięknie.
Gratulacje laureatom złożył również Starosta Koniński Władysław Kocaj, Członek Zarządu Starostwa Powiatowego Ryszard Nawrocki oraz leśnicy z Nadleśnictwa Konin i Grodziec.

O konkursie poczytać można na stronie Starostwa Powiatowego w Koninie

Z XVIII Powiatowego Konkursu Ochrony Środowiska
Młodzież z powiatu konińskiego po raz osiemnasty rywalizowała w Powiatowym Konkursie Ochrony Środowiska. Największą wiedzą z dziedziny ekologii wykazali się Wiktor Tyczkowski ze Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Sławsku oraz Piotr Fedorowicz z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie.

Konkurs od początku realizowany jest przez konińskie starostwo i ma na celu popularyzację wiedzy o ochronie środowiska, kształtowanie świadomości przyrodniczej i ekologicznej oraz wypracowanie wrażliwości społecznej wśród młodzieży szkolnej na otaczające środowisko naturalne. Do tegorocznego finału przystąpiło 12 gimnazjalistów i 9 uczniów ze szkół  ponadgimnazjalnych wyłonionych spośród 161 uczestników szkolnego etapu konkursu.
XVIII Powiatowy Konkurs Ochrony Środowiska odbył się 1 grudnia w starostwie. Tradycyjnie rozpoczął się od egzaminu pisemnego. Do drugiego etapu zakwalifikowano sześć osób. Uczestnicy ścisłego finału zaprezentowali filmy swojego autorstwa poświęcone środowisku i jego ochronie. Ocenie jury poddane zostały obrazy: Wiktora Tyczkowskiego - „Zanieczyszczenie środowiska - czym jest i jak mu zapobiegać?”, Łukasza Biernackiego - „Jak działalność człowieka wpływa na stan Ziemi?, Kingi Flaszyńskiej - „Jak żyć ekologicznie? oraz Piotra Fedorowicza - „Dlaczego warto chronić drzewa w miastach?” Jakuba Adamczyka - „Ochrona środowiska to nie bzdura” i Patryka Mazura  - „Co możemy zrobić dla środowiska? Czyli ochrona środowiska na co dzień”.
Finaliści wzięli również udział w tematycznym guizie. O kolejności miejsc w konkursie ostatecznie zadecydowała łączna punktacja uzyskana z prezentacji filmowej i odpowiedzi ustnej.
Spośród gimnazjalistów najwyżej oceniony został Wiktor Tyczkowski ze Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Sławsku, który zapewnił sobie zwycięstwo w finale zdobywając 19 punktów. W trójce najlepszych znaleźli się także: Łukasz Biernacki ze Szkoły Podstawowej im. Arkadego Fiedlera w Budzisławiu Kościelnym (17 punktów) i Kinga Flaszyńska ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Wysokiem (14 punktów).
Bardzo wyrównany poziom zaprezentowali trzej finaliści ze szkół ponadgimnazjalnych. Ostatecznie, najlepszy w tej kategorii wiekowej okazał się zdobywca 18 punktów - Piotr Fedorowicz z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie. Dwa pozostałe miejsca wywalczyli: Jakub Adamczyk z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Sompolnie (17 punktów) oraz Patryk Mazur z Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Żychlinie (16 punktów).
Laureaci Finału XVIII Powiatowego Konkursu Ochrony Środowiska otrzymali nagrody w formie bonów podarunkowych, a pozostali uczestnicy zostali obdarowani drobnymi upominkami ufundowanymi przez konińskie starostwo, nadleśnictwa: Grodziec i Konin oraz Okręg Polskiego Związku Wędkarskiego w Koninie. Gratulacje i podziękowania za wiedzę oraz udział w konkursie wszystkim uczestnikom sobotniego finału złożyli: wicestarosta koniński Władysław Kocaj oraz członek zarządu powiatu Ryszard Nawrocki.
O konkursie można również posłuchać w TV Wielkopolska





Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczn...

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krąż...

EkoSzkoła 2025

   EEKOszkoła 2025 „EKOSZKOŁA” to roczny projekt edukacyjny skierowany dla przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych z terenu całej Polski. Do projektu zapraszamy nauczycieli różnych przedmiotów, którzy wraz ze swoimi uczniami, klasą, grupą projektową realizować będą działania kształtujące postawy proekologiczne. W tym roku szkolnym realizowana będzie V edycja projektu – „EkoSzkoła 2025”. Po rocznej współpracy zgłoszeni nauczyciele, który zrealizowali działania z zakresu ekologii  i ochrony środowiska, przysłali „EkoRaport” ze zrealizowanych wszystkich zadań projektowych  otrzymają tytuł „Promotor Ekologii 2025”.  Każdej placówce, w której realizowane były zadania projektowe przyznany zostanie tytuł „EkoSzkoła 2025”/ ‘’EkoPrzedszkole 2025’’ / „EkoPlacówka 2025”. Główne cele projektu „EkoSzkoła 2025” to: 1.     Kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, a...