Przejdź do głównej zawartości

Sobota w pracy… bo na konkursie z uczniami …



To była fajna sobota. Po raz kolejny jestem dumna z moich uczniów. Dumna, z ich udziału w XVIII Powiatowym Konkursie Ochrony Środowiska, organizowanym przez Wydział Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Koninie. Rywalizacja była zacięta, z czterokrotną dogrywką, a różnica pomiędzy kolejnymi miejscami była niewielka. Cieszę się, że mój „Ekologiczny Team” zajął takie dobre miejsca: Patryk Mazur – 3 miejsce, Wiktoria Jackowska – 4 miejsce, Kamil Michalak – 6 miejsce,
Gratuluję Wam pięknie.
Gratulacje laureatom złożył również Starosta Koniński Władysław Kocaj, Członek Zarządu Starostwa Powiatowego Ryszard Nawrocki oraz leśnicy z Nadleśnictwa Konin i Grodziec.

O konkursie poczytać można na stronie Starostwa Powiatowego w Koninie

Z XVIII Powiatowego Konkursu Ochrony Środowiska
Młodzież z powiatu konińskiego po raz osiemnasty rywalizowała w Powiatowym Konkursie Ochrony Środowiska. Największą wiedzą z dziedziny ekologii wykazali się Wiktor Tyczkowski ze Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Sławsku oraz Piotr Fedorowicz z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie.

Konkurs od początku realizowany jest przez konińskie starostwo i ma na celu popularyzację wiedzy o ochronie środowiska, kształtowanie świadomości przyrodniczej i ekologicznej oraz wypracowanie wrażliwości społecznej wśród młodzieży szkolnej na otaczające środowisko naturalne. Do tegorocznego finału przystąpiło 12 gimnazjalistów i 9 uczniów ze szkół  ponadgimnazjalnych wyłonionych spośród 161 uczestników szkolnego etapu konkursu.
XVIII Powiatowy Konkurs Ochrony Środowiska odbył się 1 grudnia w starostwie. Tradycyjnie rozpoczął się od egzaminu pisemnego. Do drugiego etapu zakwalifikowano sześć osób. Uczestnicy ścisłego finału zaprezentowali filmy swojego autorstwa poświęcone środowisku i jego ochronie. Ocenie jury poddane zostały obrazy: Wiktora Tyczkowskiego - „Zanieczyszczenie środowiska - czym jest i jak mu zapobiegać?”, Łukasza Biernackiego - „Jak działalność człowieka wpływa na stan Ziemi?, Kingi Flaszyńskiej - „Jak żyć ekologicznie? oraz Piotra Fedorowicza - „Dlaczego warto chronić drzewa w miastach?” Jakuba Adamczyka - „Ochrona środowiska to nie bzdura” i Patryka Mazura  - „Co możemy zrobić dla środowiska? Czyli ochrona środowiska na co dzień”.
Finaliści wzięli również udział w tematycznym guizie. O kolejności miejsc w konkursie ostatecznie zadecydowała łączna punktacja uzyskana z prezentacji filmowej i odpowiedzi ustnej.
Spośród gimnazjalistów najwyżej oceniony został Wiktor Tyczkowski ze Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Sławsku, który zapewnił sobie zwycięstwo w finale zdobywając 19 punktów. W trójce najlepszych znaleźli się także: Łukasz Biernacki ze Szkoły Podstawowej im. Arkadego Fiedlera w Budzisławiu Kościelnym (17 punktów) i Kinga Flaszyńska ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Wysokiem (14 punktów).
Bardzo wyrównany poziom zaprezentowali trzej finaliści ze szkół ponadgimnazjalnych. Ostatecznie, najlepszy w tej kategorii wiekowej okazał się zdobywca 18 punktów - Piotr Fedorowicz z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie. Dwa pozostałe miejsca wywalczyli: Jakub Adamczyk z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Sompolnie (17 punktów) oraz Patryk Mazur z Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Żychlinie (16 punktów).
Laureaci Finału XVIII Powiatowego Konkursu Ochrony Środowiska otrzymali nagrody w formie bonów podarunkowych, a pozostali uczestnicy zostali obdarowani drobnymi upominkami ufundowanymi przez konińskie starostwo, nadleśnictwa: Grodziec i Konin oraz Okręg Polskiego Związku Wędkarskiego w Koninie. Gratulacje i podziękowania za wiedzę oraz udział w konkursie wszystkim uczestnikom sobotniego finału złożyli: wicestarosta koniński Władysław Kocaj oraz członek zarządu powiatu Ryszard Nawrocki.
O konkursie można również posłuchać w TV Wielkopolska





Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…