Przejdź do głównej zawartości

VI Międzyprzedmiotowa Gra Terenowa w Zespole Szkół Ekonomiczno – Usługowych w Żychlinie


  

            Z okazji Światowego Dnia Turystyki na terenie parku przy Zespole Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie odbyła się VI Gra Terenowa.    
Zadania do gry przygotowane zostały przez uczniów z klasy II LO, II TLE, III TL oraz nauczycieli różnych przedmiotów. Bardzo dziękuję pani Agnieszce Marciniak, pani Ewelinie Jankowskiej, pani  Monice Kieliszak, pani Ewie Wallis, pani Urszuli Kamińskiej, pani Magdalenie Śliwińskiej, panu Piotrowi Rosiakowi, panu Kacprowi Bartoszewskiemu oraz uczniom za współpracę. We wspólnej zabawie uczestniczyły wszystkie klasy pierwsze ZSEU: Liceum Ogólnokształcące, Technikum Spedytor, Technikum Żywienia, Technikum Leśne, Technikum Organizacji Reklamy, Technikum Hotelarskie.
            Celem głównym gry było zdobycie przez grupę jak największej liczby  punktów. Punkty można było zdobyć poprzez poprawne wykonanie zadań, które znajdowały się w teczce otrzymanej na początku gry oraz po odszukaniu i dotarciu do stanowisk znajdujących się na terenie parku i wykonanie znajdujących się tam zadań. Na odwiedzenie wszystkich stanowisk oraz wykonanie wszystkich zadań grupy miały 90 minut. Każda grupa do wykonania miała 22 zadania różnego typu – teoretyczne i praktyczne, np: odpowiedzieć na pytania dotyczące Żychlina, historii szkoły, budynku oraz pracowników ZSEU, rozwiązać zadania z biologii, geografii, wiedzy o społeczeństwie, historii sportu, języków obcych oraz literatury, rozwiązać krzyżówki, ułożyć sudoku, rozpoznać gatunki drzew po liściach, przyporządkować flagi do krajów, dopasować stolicę do danego państwa, rozwiązać zadania w języku angielskim, odszukać w parku zaznaczone na mapie skarby dendrologiczne i podać ich nazwy, rozwiązać rebusy. Były również zadania sportowe. Za każde wykonane zadanie grupa (uczniowie podczas gry terenowej współpracowali w grupach 5-osobowych)  mogła otrzymać od 1 do 10 punktów. O klasyfikacji końcowej zdecydowała suma zdobytych punktów.
            Zorganizowana gra jest ciekawym przedsięwzięciem edukacyjnym, gdyż taka forma zajęć aktywizuje młodzież, uatrakcyjnia zajęcia lekcyjne oraz sprzyja uczeniu się. Ukazuje również korelację wiedzy z biologii, ekologii, geografii, historii, wiedzy o społeczeństwie oraz języków obcych. W czasie gry propagowana jest aktywność ruchowa jako forma spędzania czasu wolnego. Uczniowie mają również szanse obcować z otaczającą ich przyrodą parku, na terenie którego mieści się szkoła. Zorganizowana gra kształtuje także umiejętności współdziałania w grupie i pracy zespołowej a także umożliwia integrację młodzieży w klasach pierwszych z terenu gminy, miasta i powiatu.
            Uczniowie chętnie uczestniczyli w przygotowanej grze. Na trasie, mimo widocznej zaciętej rywalizacji przy zaliczaniu poszczególnych zadań, panowała miła i przyjazna atmosfera. Dzięki dobrze zorganizowanej grze wszyscy dobrze się bawili, aktywnie spędzając czas.
Pomysłodawcą gry, razem ze mną jest pani Agnieszka Marciniak, a nasza „Międzyprzedmiotowa gra terenowa na terenie Zespołu Pałacowo – Parkowego w Żychlinie” zatwierdzona została jako innowacja pedagogiczna w Kuratorium Oświaty w Poznaniu.
Ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród dla najlepszych grup miało miejsce 10 października w czasie obchodów Dnia Edukacji Narodowej oraz Ślubowania Klas Pierwszych.
Nagrody w VI Grze Terenowej ufundowane zostały przez Starostę Konińskiego, za co pięknie dziękuję.



Oto wyniki gry:

I miejsce – grupa o nazwie: Kasztany pani Urszulki – w składzie: Patrycja Dominiak, Igor Biniewicz, Jakub Okupski, Fabian Grzelak, Dominik Wojdak – 210 punktów

II miejsce – grupa o nazwie: Team Vixa – w składzie: Marta Michalak, Adam Krupczyk, Kacper Wojtkowiak, Piotr Szmajdka, Jakub Strużyński – 206 punktów

III miejsce – grupa o nazwie: Oposy – w składzie: Zuzanna Olejniczak, Martyna Grzesiak, Magdalena Gałązka, Julia Jaszcza, Wojciech Oliński – 200 punktów

IV miejsce – grupa o nazwie: Muminki pana Wolskiego – 190 punktów
IV miejsce – grupa o nazwie: Kanary – 190 punktów

V miejsce – grupa o nazwie: Team H – 175 punktów

VI miejsce – grupa o nazwie: Team jedzonko – 173 punkty

VII miejsce – grupa o nazwie: Alkusy – 163 punkty
VII miejsce – grupa o nazwie: Makłowicze – 163 punkty

VIII miejsce – grupa o nazwie: MLSO Spalona Grzałka – 162 punkty

IX miejsce – grupa o nazwie: Pierogi z truskawkami – 161 punktów

X miejsce – grupa o nazwie: Jaja jak Kubica – 160 punktów

XI miejsce – grupa o nazwie: Klan Psiółek – 153 punkty

XII miejsce – grupa o nazwie: Cactus Jack – 151 punktów

XIII miejsce – grupa o nazwie: Pokemony Martynki – 150 punktów

XIV miejsce – grupa o nazwie: Chomiki – 138 punktów
XIV miejsce – grupa o nazwie: Smerfetki – 138 punktów
XIV miejsce – grupa o nazwie: Pidżamersi – 138 punktów

Gratulujemy pięknie wszystkim.
















































Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…