Przejdź do głównej zawartości

Kreatywne sposoby na nudę z biologią w tle




Zapraszam wszystkich, małych i dużych, młodszych i starszych, a najlepiej całe rodziny, 
na "Kreatywne sposoby na nudę, z biologią w tle".
Mam nadzieję, że moje propozycje będą jakąś alternatywą, 
dla wszystkich, którzy spędzają obecnie czas w domu. 
Każdego dnia dopisywać będę nowe zadania.




Zadanie 11 - "Rodzinna zabawa w cukiernika"

Co nam potrzebne: mąka, cukier puder, masło, jajko, 
foremki do ciastek, elementy do dekorowania - kolorowy lukier, orzechy;

Dzisiejsze zadanie to rodzinna zabawa w kuchni i wspólne pieczenie ciastek. Podczas przygotowywania ciasta można porozmawiać o składnikach pokarmowych, o białkach, cukrach i tłuszczach. 
Z przygotowanego ciasta, możecie wykrawać foremkami dowolne kształty, 
a później je dowolnie dekorować.

Przepis na nasze ciastka:
Składniki na ciasto (mąka 2-3 szklanki, cukier puder 1 szklanka, masło 1 kostka, jajko) zagnieść na jednolitą masę. My miksujemy jeszcze orzechy włoskie i dodajemy do przygotowanego ciasta.
Ciasto rozwałkować na posypanym mąką blacie, na grubość ok. 5 mm. Z ciasta wykrawać dowolne kształty foremką i układać je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w nagrzanym piekarniku ok. 10 minut, w temperaturze 180°C, aż ciasteczka lekko się zarumienią. Po upieczeniu pozostawić do ostygnięcia. Można je wtedy dekorować. My akurat lubimy ciastka bez dodatkowego cukru czy lukru.

Bawcie się dobrze, spędzając rodzinnie czas.


Na zdjęciu nasze rodzinne ciasteczka.


Zadanie  10 - "Zabawa w farmera"


Co nam potrzebne: wytłaczanki po jajkach, ziemia ogrodowa (alternatywnie wata), nasiona rzeżuchy, rzodkiewki, cebulki cebuli dymki;

Dzisiejsze zadanie polega na założeniu swojego małego ogródka, wg instrukcji na grafice.
Autorką grafiki jest Vitia Hoffmann. 💚
Bawcie się i dbajcie o swoją hodowlę.



Zadanie 9 - "Od jajka po kurę"

Co nam potrzebne: wytłaczanki po jajkach, oczka, piórka, kolorowe wyciory, kolorowe kartki, kolorowe kredki lub pisaki, klej, nożyczki;

Dzisiejsze zadanie polega na przetwarzaniu odpadów, które pojawiają się w naszych domach - dziś wykorzystujemy wytłaczanki po jajkach. Z pociętych fragmentów wytłaczanek stwórzcie świąteczne dekoracje - kurki, koguty, kaczuszki, króliczki. A jeżeli macie dużą ilość tych wytłaczanek, to możecie zrobić i inne zwierzątka. Bawcie się, dekorujcie i bądźcie kreatywni.
Na dołączonych zdjęciach podaję kilka propozycji, które znalazłam przed chwilą w internecie.



     







Zadanie 8 - "Wspieramy osoby z Zespołem Downa"


Co nam potrzebne: białe lub kolorowe kartki, kolorowe kredki lub pisaki;

Dzisiejsze zadanie składa się z dwóch części. Pierwsze zadanie, polega na wycięciu kształtu skarpetek z papieru, a później udekorowaniu ich wg własnego pomysłu. Należy pamiętać, aby każda skarpetka była inna.
Zadanie drugie to rozmowa z dziećmi o Zespole Downa.
 (kolorowe skarpetki są symbolem Światowego Dnia Zespołu Downa). 
Życzę Wam miłej zabawy podczas tworzenia skarpetek oraz owocnych rodzinnych rozmów.



Zadanie 7 - "Biologiczne cudeńka z rolki po papierze toaletowym"

Co nam potrzebne: rolki po papierze toaletowym, białe i kolorowe kartki, bibuła, kolorowe kredki lub pisaki, filc, samoprzylepne oczka, wstążki, wyciory;

Dzisiejsze zadanie polega na skonstruowaniu zwierząt z rolek po papierze toaletowym (w obecnej sytuacji wszyscy mamy papieru pod dostatkiem 😉, zbierajcie teraz rolki). 
Na zdjęciach przedstawiam Wam tylko kilka propozycji, które można zrobić. Wszystkie je znalazłam w internecie, a jest ich tam bardzo dużo (na stronach: nextews, pinterest, półki, arbuziaki, samouczek, zszywka).




 

Zadanie 6 - "Płyniemy statkiem na spotkanie z Posejdonem "

Co nam potrzebne: białe kartki, linijka, kolorowe kredki lub pisaki (alternatywnie komputer i drukarka);

Dzisiejsze zadanie polega na skonstruowaniu, narysowaniu tabelek do gry w statki (pola 10x10, pamiętajcie, żeby wpisać oznaczenia pól A-J, 1-10). Nasze tabelki przygotował mąż na komputerze, a teraz drukujemy je do woli. Gotowe tabelki można zamalować, zakolorować, wg Waszego uznania, każdą innaczej, każdą na swój sposób. Z pewnością każdy będzie miał wiele pomysłów. 
Liczę na Waszą kreatywność. My już swoje rodzinne zrobiliśmy.






Zadanie 5 - "Fajna jest masa solna"

Co nam potrzebne: pół szklanki soli, pół szklanki mąki pszennej, woda, kolorowe pisaki, kolorowe farby plakatowe lub akrylowe, samoprzylepne oczka, wstążka, koraliki, filc;

Przepis na masę solną: wymieszaj ze sobą sól i mąkę, powolutku dodawaj wodę, cały czas ugniatając ciasto. Gdy będzie już jednolitą masą, możesz przystąpić do lepienia.


Dzisiejsze zadanie polega na skonstruowaniu zwierząt z masy solnej (oczywiście mogą też być kwiatki, dłonie domowników, serduszka, łapy zwierząt lub aniołki).
Gotowe figurki można zostawić do wyschnięcia na parapecie lub półce lub wysuszyć w piekarniku (czas suszenia zależy od wielkości figurek). Pamiętajcie, aby nie była to zbyt wysoka temperatura, gdyż masa może popękać. Po wyschnięciu masy, można przystąpić do dekorowania swoich figurek. Dodatkowe elementy można przykleić klejem na gorąco.





Zamieszczone zdjęcia pochodzą ze stron: printerest.com, mam-dobra-rada.pl, urządzamy.pl, mjakmama24.pl, mamatoja.pl, naszadrogado.pl, polkieeb.pl


Zadanie 4 - "Zabawy z papierem"

Co nam potrzebne: kolorowe kartki, kolorowe pisaki, samoprzylepne oczka;

Zadanie polega na skonstruowaniu zwierząt z papieru techniką "origami".



     


      


      

      
Zamieszczone propozycje pochodzą ze strony supercoloring.com



                                         Zadanie 3 - "Budujemy zwierzęta z klocków"

Co nam potrzebne: różnokolorowe klocki

Oczywiście można budować zwierzęta wg zamieszczonych poniżej instrukcji, ale można również polegać na swojej kreatywności.





Przedstawione przykłady konstrukcji to zdjęcia, które pochodzą z ulubionej książki mojego syna "Budujemy zwierzęta - 40 pomysłów na konstrukcje z klocków" wydawnictwa Zielona Sowa.



Zadanie 2 - "Rysuję i tworzę"

Co nam potrzebne: stare gazety, widokówki, ćwiczenia, rysunki, białe kartki, klej, nożyczki, kolorowe kredki i pisaki;

Wycinamy rysunki, zdjęcia ze starych gazet, przyklejamy na kartkę i tworzymy cd. rysunku...

Zadanie i dla młodszych i dla starszych, wszystko zależy od wyciętego zdjęcia do dokończenia.

Twórzcie piękne widoki lub ludzkie twarze.






Zadanie 1 - "Słowotwórca"

Co nam potrzebne: białe kartki, ołówek lub długopis;

     Zadanie polega na ułożeniu nowych słów, z liter, które zawarte są w słowie KORONAWIRUS.






Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenno

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk