Jak zachęcić
uczniów do aktywnego poszukiwania wiedzy?
Jak
zmotywować ich do pracy?
Jak
rozbudzić ich zainteresowania nauką?
Mamy pomysł
– pozwolimy naszym uczniom zagrać o ocenę.
Nazwa innowacji: „Mój mózg dobrze pracuje, czyli wielka
szkolna gra o neurony”
Autorzy innowacji: Joanna Gadomska, Agata Ignaczak, Ewelina
Jankowska, Monika Kieliszak, Agnieszka Marciniak, Agnieszka Rogalska, Ewa
Wallis;
Termin realizacji: wrzesień 2018 – czerwiec 2019
Cel główny innowacji: Zachęcenie uczniów do aktywnego poszukiwania
wiedzy.
Cele szczegółowe: Zwiększenie zaangażowania uczniów do
aktywnego poszukiwania, poszerzania i pogłębiania swojej wiedzy z biologii,
geografii, matematyki, języka angielskiego, języka niemieckiego i przedmiotów
zawodowych; Rozbudzenie zainteresowań nauką; Zwiększenie motywacji uczniów do
samokształcenia; Integracja zespołu, podczas wykonywania zadań zespołowych;
Opis innowacji:
1.
Innowacja przygotowana została dla uczniów Zespołu Szkół
Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie.
2.
Każdy uczeń dobrowolnie zgłasza chęć udziału w innowacji, w każdej
chwili może do niej dołączyć lub się z niej wypisać.
3.
Cała innowacja oparta jest na zasadach „Grywalizacji = Gamifikacji”.
4.
Innowacja polega na rozwiązywani różnego typu zadań przez ucznia.
Przygotowane zadania wykonują tylko chętni uczniowie.
5.
Zadania do wykonania publikowane będą na stronie fb „Biologia z
blondynką” oraz zawieszone w wyznaczonych miejscach w pracowniach
przedmiotowych.
6.
Nowe zadania ogłaszane będą raz – dwa razy w miesiącu.
7.
Każde zadanie będzie różnie punktowane, w zależności od skali
trudności zadania oraz czasu, jaki trzeba poświęcić, aby wykonać dane zadanie.
Zadania będą punktowane od 1 do 10 punktów.
8.
W większości zadań, każdy uczeń samodzielnie wykonuje zadanie,
czasami jednak będą publikowane zadania do wykonania w zespole zadaniowym.
9.
Każdy uczeń indywidualnie gromadzi punkty na swoim koncie (nawet
gdy zadania będą zespołowe).
10.
Punkty, które uczeń uzbiera, będzie mógł wymienić na wymienione rzeczy poniżej.
11. Punkty niewykorzystane w pierwszym semestrze, przechodzą na drugi
semestr.
12. Jeden uczeń, nie może przekazywać swoich punktów drugiemu
uczniowi.
13. U każdego nauczyciela punkty zbierane są oddzielnie i wymieniane
tylko na danym przedmiocie.
14.Niektóre zadania będą między przedmiotowe, wtedy uczeń może uzyskać
punkty z kilku przedmiotów równocześnie.
15.Czas przewidziany na wykonanie zadania, oraz ilość punktów do
zdobycia, podawane będą wraz z publikowanym zadaniem.
16.Większość publikowanych zadań będzie ogólnodostępnych, niektóre
jednak będą dostępne tylko dla pierwszych 20 – 30 osób, które pojawią się z
prawidłowym rozwiązaniem.
17. Uzyskane punkty można wymienić na:
a)
Ocenę (wpisaną do dziennika z wagą 2):
- ocena
celująca – 60 pkt.
- ocena +
bardzo dobry – 55 pkt.
- ocena
bardzo dobra – 50 pkt.
- ocena + dobry
– 45 pkt.
- ocena
dobra – 40 pkt.
- ocena +
dostateczny – 35 pkt.
- ocena
dostateczna – 30 pkt.
- ocena +
dopuszczający – 25 pkt.
- ocena
dopuszczająca – 20 pkt.
b) Zgodę na
pisanie sprawdzianu:
- z zeszytem
– 30 pkt.
- z
podręcznikiem – 40 pkt.
c)
Zwolnienie:
- z pisania sprawdzianu
– 70 pkt.
- z pisania
jednego zadania na sprawdzianie – 20 pkt.
- z pisania kartkówki
– 50 pkt.
- z
odpytywania – 50 pkt.
- z
odrabiania pracy domowej – 20 pkt.
d) Zgłoszenie:
- brak pracy
domowej – 30 pkt.
-
dodatkowego np. do zajęć – 40 pkt.
Komentarze
Prześlij komentarz