Przejdź do głównej zawartości

WSPOMNIENIA: Maturzyści w przedszkolu, czyli „Warsztaty Małego Biologa” dla przedszkolaków

Co ma człowiek w środku? Ile mamy kości? Po co mamy serce? Gdzie znajduje się żołądek? Ile mamy nerek? Co to są jelita? Dlaczego kości są twarde? Czy musimy pić mleko? Po co nam witamina D? To tylko nieliczne pytania z jakimi musiałam się zmierzyć wraz z maturzystami z mojej szkoły podczas wizyty w przedszkolu. 
3 marca 2015 roku Agnieszka Kościelska, Kinga Kaletka, Anna Koziarska i Fryderyk Oleszak poprowadzili wraz ze mną w Przedszkolu Nr 4 w Koninie „Warsztaty Małego Biologa”. W czasie zajęć, maturzyści zaznajomili przedszkolaków z budową wewnętrzną człowieka, dokładnie opisując „co ma człowiek w środku”. Po części teoretycznej przy modelu i szkielecie człowieka, przyszedł czas na wykonanie małej pracy artystycznej – rysunku małego przedszkolaka z dokładnym rozlokowaniem wszystkich jego narządów wewnętrznych. Aktywność przedszkolaków przerosła nasze najśmielsze oczekiwania, wszyscy z wielkim zaangażowaniem chcieli rysować, kolorować i przyklejać przygotowane wcześniej elementy. Wielkie brawa dla najmłodszych. Na zakończenie każdy przedszkolak wykonał własnoręcznie mały szkielet człowieka. Z czego? Z makaronu oczywiście. 
Dziękujemy bardzo Pani Marioli Wasilewskiej (Dyrektor Przedszkola Nr 4 w Koninie), Pani Renacie Majewskiej oraz Pani Ewie Lewandowskiej (Nauczycielki grupy VII), za możliwość poprowadzenia warsztatów dla maluchów.

















Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…