Przejdź do głównej zawartości

WSPOMNIENIA: Wrześniowy wieczór przy ognisku – uczniowie, rodzice i ja

W pewien wrześniowy wieczór 2016 roku, uczniowie z mojej klasy oraz ich wspaniali rodzice, wspólnie wraz ze mną spędzili miłe popołudnie i wieczór w cieple płonącego ogniska. Organizacja ogniska okazała się świetnym pomysłem, ponieważ wszyscy uczestnicy imprezy mieli okazję poznać się wzajemnie w sytuacji innej niż codzienność szkolna (bez tablicy, uwag i wpisów do e-dziennika). Wspólne pieczenie kiełbasek, picie kawy przy ognisku oraz rozmowy na przeróżne tematy okazały się doskonałą formą integracji młodzieży, rodziców i wychowawcy, która moim zdaniem z pewnością w przyszłości zaowocuje jeszcze lepszą współpracą (o ile jeszcze może być lepsza, bo muszę przyznać z całą śmiałością - trafiłam na bardzo fajnych rodziców, którzy motywują mnie do pracy oraz wspierają we wszystkich podejmowanych działaniach. Myślę, że każdy wychowawca chciałby mieć w swoich szeregach właśnie takich rodziców. Dziękuję bardzo wszystkim rodzicom za pomoc, ale przede wszystkim za zaangażowanie w życie naszej klasy). W czasie ogniska panowała luzacka atmosfera i każdemu dopisywał wspaniały humor. Okazało się, że i z rodzicami i z wychowawcą, też można miło spędzić czas. Po ognisku wszyscy jednogłośnie stwierdziliśmy, że mamy nadzieję, że było to pierwsze z wielu wspólnych ognisk (być może spotkamy się znów przy ognisku witając wspólnie lato).
Dziękujemy Pani Dyrektor Annie Matczak – Gaj za umożliwienie organizacji ogniska na terenie naszej szkoły oraz za spędzenie z nami kilku wspólnych chwil.


Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałabym zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Po co zaproponowałam Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniowskiej SuperMocy chciałabym bardz…

Wielka biologiczna gra o NEURONY

Na czas, kiedy edukacja przeniosła się ze szkoły do domu proponuję moim uczniom „Wielką biologiczną grę o NEURONY”

Koronawirus zmienia oblicze obecnej edukacji. Najbliższe tygodnie, to czas, gdy edukacja odbywać się będzie w troszkę inny sposób. Pomimo tego, że zamknięte są szkoły, to wcale nie znaczy, że nie można teraz zdobywać nowej wiedzy. Oczywiście, że można, tylko troszkę w inny sposób. Jak grzyby po deszczu, powstają platformy edukacyjne do nauki każdego przedmiotu, z łatwym, bezpłatnym dostępem dla każdego ucznia, niezależnie od poziomu nauczania. Korzystajcie z nich, jeżeli tylko możecie. Cieszę się również z faktu, że nauczyciele także działają, tworzą i nagrywają lekcje on-line, aby każdy uczeń mógł poczuć się jak w szkole. Sama znam wielu takich cudownych belfrów, którzy już lada dzień wystartują ze swoimi lekcjami w wirtualnej klasie, i prawdę mówiąc, już się nie mogę doczekać tych lekcji. A ja? Czy też przygotuję takie lekcje? Być może TAK. Jestem TIK-owym nauczycielem i …

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potr…