Przejdź do głównej zawartości

Spotkanie z psychologiem zwierząt

Październik, jest miesiącem dobroci dla zwierząt, dlatego wraz z panią Agnieszką Marciniak zorganizowałyśmy w szkole spotkanie z wyjątkowymi gośćmi. 
Miłośnicy zwierząt z ZSEU, 25 października, uczestniczyli w żywej lekcji biologii prowadzonej przez Panią Marzennę Giantsios psychologa zwierząt, prezesa Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami, oddział w Koninie. W lekcji uczestniczyły także dwa przesłodkie czarne psiaki – Lusi i Miczu.
Głównym celem pracy pani psycholog zwierząt, jest zapewnienie jak najlepszego komfortu psychicznego człowieka i zwierzęcia, którzy zostali ze sobą powiązani i stali się członkami jednej rodziny. „Najważniejsze jest, aby posiadając psa czy kota stworzyć właściwe relacje pomiędzy opiekunem a zwierzęciem, a pojawiające się jakiekolwiek problemy zostały jak najszybciej wyeliminowane, dzięki wprowadzeniu odpowiednich metod wychowawczych w stosunku do zwierząt”, powiedziała Pani Giantsios. Pani Marzenna, na przykładzie swoich psów, pokazała wiele sposobów na komunikację ze swoimi psiakami oraz zaprezentowała liczne metody tresury zwierząt domowych. Niektóre zaprezentowane sztuczki były niesamowite i wzbudziły ogólny zachwyt wszystkich zgromadzonych. Lusi i Miczu dobrze czuły się w naszym towarzystwie, przymilając się do naszych uczniów i wystawiając się na głaskanie i przytulanie. Dogoterapia zaliczona. 
W trakcie spotkania podejmowane były różnorodne tematy m.in.: Charakter a rasa psów; Wybór zwierząt z hodowli poprzez ocenę ich osobowości; Wychowanie zwierząt domowych; Tresura zwierząt; Rozpoznawanie przyczyn zaburzeń behawioralnych i niepożądanych zachowań zwierząt domowych; Nadpobudliwość zwierząt domowych; Zachowania agresywne zwierząt; Konflikty między zwierzętami domowymi; Postępowanie ze zwierzętami adoptowanymi ze schroniska; Postępowanie z psem agresywnym; Zachowanie względem nieznajomego psa; Higiena zwierząt; Zasady karmienia zwierząt. 
W czasie dwugodzinnego spotkania, które minęło bardzo szybko, oprócz wykładu pani Giantsios, uczniowie mięli możliwość zadania wielu szczegółowych pytań na nurtujące ich pytania dotyczące wychowania swoich podopiecznych. 
Uczniowie ZSEU kochają zwierzęta przez cały rok (nie tylko w październiku), co widać po ilości zebranej karmy dla psiaków i kotów, którą przekazali na rzecz Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Koninie. Mamy nadzieję, że wszystkie uzbierane smakołyki smakowały czteronożnym milusińskim.  









Komentarze

  1. Bardzo ciekawie napisane. Gratuluję i pozdrawiam serdecznie !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkopolski Instytut Psychoterapii http://wip-poznan.pl/psychoterapia - specjaliści którym warto zaufać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenno

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk