Przejdź do głównej zawartości

Uczniowie Technikum Żywienia z wizytą w zakładzie Nestle Winiary w Kaliszu

Dnia 5 czerwca 2018 roku uczestniczyłam, wraz z uczniami klasy trzeciej Technikum Żywienia w wycieczce do zakładu Winiary (należącego do koncernu Nestlé Polska S.A.) w Kaliszu. Wycieczka zorganizowana została w ramach projektu „Kadry Przyszłości”, który realizowany jest w przez szkołę, dzięki Starostwu Powiatowemu w Koninie.
Marka WINIARY jest znana Polakom od 75-ciu lat i rozpoznawana przez ponad 99% Polaków. Wśród znanych i cenionych produktów znajdują się m.in. POMYSŁ NA..., zupy, buliony, sosy, majonezy, dania instant, przyprawy, galaretki, kisiele oraz budynie – w sumie ponad 200 różnych wyrobów kulinarnych, które pozwalają w szybki i prosty sposób przyrządzić smaczny, domowy posiłek. Firma WINIARY wielokrotnie została uznana za najbardziej godną zaufania markę wyrobów spożywczych w Polsce.
Przed wejściem na teren zakładu, młodzież została przeszkolona odnośnie zasad bezpieczeństwa poruszania się na terenie firmy pomiędzy poszczególnymi budynkami oraz na poszczególnych wydziałach produkcyjnych. Uczniowie zostali również przeszkoleni z restrykcyjnych zasad odnośnie higieny osobistej oraz higieny powierzonemu nam kombinezonu,  jakie obowiązują na liniach produkujących żywność.
W czasie wizyty na terenie firmy Winiary, młodzież miała możliwość zwiedzania i zapoznania się z procesem produkcyjnym dwóch wydziałów. Bardzo dokładnie, poczynając od składowisk surowców w wielkich big bagach, poprzez młyny i mieszalnie składników, dział pakowania, aż po wywóz gotowego produktu, młodzież zwiedziła wydział W2 zajmujący się produkcją zup i sosów w proszku. Najdłużej uczniowie zwiedzali wydział W4, zajmujący się produkcją majonezu oraz sosów majonezowych. Na wydziale tym uczniowie prześledzili całą linię produkcyjną majonezu, od pustego do pełnego słoika. W laboratorium biochemicznym, znajdującym się na terenie wydziału W4, młodzież uczestniczyła w badaniach bakteriologicznych, chemicznych oraz organoleptycznych, jakim poddaje się przygotowany towar. Uczniowie przeszli również, przez pięknie pachnący wydział W3, w którym produkowane są desery.
Po zwiedzaniu linii produkcyjnych, uczniowie zapoznali się także ze strukturą kadrową zakładu, tj. liczbą pracowników stałych, liczbą pracowników sezonowych, zasadami rekrutacji do zakładu oraz wymaganiami niezbędnymi do uzyskania pracy na poszczególnych stanowiskach w całej firmie.
Młodzież uczestniczyła także w szkoleniu żywieniowym poprowadzonym przez panią dietetyk z firmy Nestle. W czasie szkolenia uczniowie poszerzyli swoją wiedzę z zakresu podstaw żywienia człowieka, dietetyki oraz zasad zdrowego trybu życia. Po odbytym szkoleniu sprawdzona została wiedza wszystkich słuchaczy, a najbardziej aktywni otrzymali nagrody od firmy Winiary.





Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenno

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk