Przejdź do głównej zawartości

WSPOMNIENIA: Jesteśmy autorami rozdziału książki.

Na przełomie marca-czerwca 2006 r. wraz z moją koleżanką Panią Agnieszką Marciniak (najlepszym nauczycielem geografii, z którym wspólnie realizuję różne akcje, projekty, imprezy i wycieczki) oraz uczennicami z ZSEU: Natalią Ignasiak, Joanną Mączką, Pauliną Rzepczak i Beatą Stuczyńską (dziś pewnie dziewczyny mają już inne nazwiska), wzięliśmy udział w realizacji projektu biologicznego organizowanego przez Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła" pt.: "Parki i ogrody województwa wielkopolskiego". Głównym celem projektu było kształtowanie świadomości ekologicznej uczniów oraz zmotywowanie ich do aktywnego podjęcia działań na rzecz środowiska lokalnego. Projekt zakładał opracowanie przez grupy uczniowskie (koła biologiczne) przewodnika po parku (miejskim, przypałacowym itp.) we własnej miejscowości, który miał zawierać opis historii parku, jego walorów przyrodniczych, wyznaczonej ścieżki dydaktycznej oraz licznych fotografii. Cała nasza grupa projektowa przygotowała opis Zespołu Pałacowo- Parkowego w Żychlinie, na terenie którego mieści się nasza szkoła. Uczniowie z prawdziwą pasją rysowali mapki, robili zdjęcia oraz opisywali park i dworek, na podstawie przeprowadzonych wywiadów z mieszkańcami Żychlina oraz informacji znalezionych w archiwum. 
Przygotowany opis parku znalazł się w wydanej w maju 2007 roku książce pt. „Parki i ogrody województwa wielkopolskiego”, z serii: Parki i ogrody oczami młodzieży. Tym to sposobem, staliśmy się autorami jednego rozdziału w bardzo fajnej przyrodniczej książce. Gratuluję mojemu zespołowi a Was wszystkich zapraszam do lektury.





Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenno

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk