Przejdź do głównej zawartości

Jednodniowa podróż po kilku kontynentach …

W czerwcowy dzień (6.06.), postanowiłam zabrać moją klasę oraz moje świetne koleżanki  (Agnieszkę Marciniak i Ewę Wallis) w niezapomnianą podróż po odległych kontynentach. Taka jednodniowa podróż przez kilka stref klimatycznych możliwa była, tylko dzięki lekcji terenowej mającej miejsce w Poznańskiej Palmiarni. Wędrując wyznaczonym szlakiem przez całą Palmiarnię, uczniowie poznali przedstawicieli roślin rosnących  w różnych strefach klimatycznych świata (roślinność subtropikalną, roślinność klimatu umiarkowanego, sukulenty Ameryki, roślinność tropikalną, roślinność wodną, kserofity starego i nowego świata oraz roślinność sawanny), a także na własnej skórze poczuli warunki klimatyczne panujące w danej strefie (jednogłośnie stwierdziliśmy, że tropiki fajne są, ale na krótki czas – nie ta temperatura, nie ta wilgotność powietrza). Oprócz podziwiania ciekawych, wspaniałych i olbrzymich roślin, ciekawym nowym doświadczeniem było również próbowanie różnych części tych roślin, które wykorzystywane są w różnych stronach świata jako dania główne lub przyprawy, a u nas dopiero są odkrywane (niestety, większość roślin rosnących w Palmiarni, nie nadaje się do spożycia, a niektóre wręcz są bardzo trujące). Wrażenia egzotycznych miejsc, w które się przenieśliśmy, wzbogacały dźwięki żywych ptaków, terraria z gadami, oczka wodne z rybami oraz szum płynącej wody w wodospadach. Największe zainteresowanie wszystkich spacerowiczów wzbudziła jednak reakcja mimozy na dotyk, prawie każdy uczeń osobiście chciał się przekonać, jak ta roślina „działa” (przypominam wszystkim biologom - ten ruch to sejsmonastie). Oprócz roślin, podziwiać można było w Palmiarni, również  200 gatunków ryb słodkowodnych, małych, dużych i olbrzymich, które pochodzą głównie z tropików lub subtropików, czyli środowisk naturalnych roślin eksponowanych w Palmiarni. Polecam wszystkim odwiedzenie Palmiarni Poznańskiej, by choć przez chwilę poczuć się jak w tropikach (tym bardziej, że pogoda w tym roku nas nie zachwyca). 











Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczn...

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krąż...

EkoSzkoła 2025

   EEKOszkoła 2025 „EKOSZKOŁA” to roczny projekt edukacyjny skierowany dla przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych z terenu całej Polski. Do projektu zapraszamy nauczycieli różnych przedmiotów, którzy wraz ze swoimi uczniami, klasą, grupą projektową realizować będą działania kształtujące postawy proekologiczne. W tym roku szkolnym realizowana będzie V edycja projektu – „EkoSzkoła 2025”. Po rocznej współpracy zgłoszeni nauczyciele, który zrealizowali działania z zakresu ekologii  i ochrony środowiska, przysłali „EkoRaport” ze zrealizowanych wszystkich zadań projektowych  otrzymają tytuł „Promotor Ekologii 2025”.  Każdej placówce, w której realizowane były zadania projektowe przyznany zostanie tytuł „EkoSzkoła 2025”/ ‘’EkoPrzedszkole 2025’’ / „EkoPlacówka 2025”. Główne cele projektu „EkoSzkoła 2025” to: 1.     Kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, a...