Przejdź do głównej zawartości

Jednodniowa podróż po kilku kontynentach …

W czerwcowy dzień (6.06.), postanowiłam zabrać moją klasę oraz moje świetne koleżanki  (Agnieszkę Marciniak i Ewę Wallis) w niezapomnianą podróż po odległych kontynentach. Taka jednodniowa podróż przez kilka stref klimatycznych możliwa była, tylko dzięki lekcji terenowej mającej miejsce w Poznańskiej Palmiarni. Wędrując wyznaczonym szlakiem przez całą Palmiarnię, uczniowie poznali przedstawicieli roślin rosnących  w różnych strefach klimatycznych świata (roślinność subtropikalną, roślinność klimatu umiarkowanego, sukulenty Ameryki, roślinność tropikalną, roślinność wodną, kserofity starego i nowego świata oraz roślinność sawanny), a także na własnej skórze poczuli warunki klimatyczne panujące w danej strefie (jednogłośnie stwierdziliśmy, że tropiki fajne są, ale na krótki czas – nie ta temperatura, nie ta wilgotność powietrza). Oprócz podziwiania ciekawych, wspaniałych i olbrzymich roślin, ciekawym nowym doświadczeniem było również próbowanie różnych części tych roślin, które wykorzystywane są w różnych stronach świata jako dania główne lub przyprawy, a u nas dopiero są odkrywane (niestety, większość roślin rosnących w Palmiarni, nie nadaje się do spożycia, a niektóre wręcz są bardzo trujące). Wrażenia egzotycznych miejsc, w które się przenieśliśmy, wzbogacały dźwięki żywych ptaków, terraria z gadami, oczka wodne z rybami oraz szum płynącej wody w wodospadach. Największe zainteresowanie wszystkich spacerowiczów wzbudziła jednak reakcja mimozy na dotyk, prawie każdy uczeń osobiście chciał się przekonać, jak ta roślina „działa” (przypominam wszystkim biologom - ten ruch to sejsmonastie). Oprócz roślin, podziwiać można było w Palmiarni, również  200 gatunków ryb słodkowodnych, małych, dużych i olbrzymich, które pochodzą głównie z tropików lub subtropików, czyli środowisk naturalnych roślin eksponowanych w Palmiarni. Polecam wszystkim odwiedzenie Palmiarni Poznańskiej, by choć przez chwilę poczuć się jak w tropikach (tym bardziej, że pogoda w tym roku nas nie zachwyca). 











Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenno

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk