Przejdź do głównej zawartości

Zagrożenia dla dzieci w Internecie…

5 czerwca, w sali sesyjnej Ratusza Miejskiego w Koninie, uczestniczyłam w  konferencji skierowanej dla nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów, kuratorów sądowych i policji. Konferencja pod nazwą „Przytul hejtera” zorganizowana została przez Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie oraz Towarzystwo Inicjatyw Obywatelskich. Patronat honorowy nad konferencją objął Prezydent Miasta Konina Pan Józef Nowicki. Głównym celem konferencji było omówienie zagrożeń płynących ze strony Internetu (m.in.: niebezpieczne kontakty, przemoc w sieci, szkodliwe treści) oraz znalezienie sposobu na przeciwdziałanie zagrożeniom związanym z cyberprzemocą wśród dzieci i młodzieży.
W czasie konferencji wysłuchać można było:
- wykładu Pani Joanny Więckiewicz - radcy prawnego z Biura Rzecznika Praw Dziecka nt. „Ochrona prawna dzieci i młodzieży w Internecie w kontekście działań Rzecznika Praw Dziecka”

- prelekcji Pana Szymona Wójcika specjalisty z Fundacji “Dajemy Dzieciom Siłę” z Warszawy (stara nazwa: Fundacja „Dzieci Niczyje”) na temat: ,,Zagrożenia dla dzieci w internecie – problemy i rozwiązania”, w której prowadzący przedstawił oraz omówił najnowsze wyniki badań odnośnie korzystania z Internetu przez dzieci i młodzież w ramach Polskiego Centrum Programu Safer Internet. Zaprezentował  także bardzo ciekawe propozycje profilaktyczne (literatura, filmy, programy), skierowane do różnych grup odbiorców – dzieci, młodzieży oraz nauczycieli, odnośnie bezpiecznego korzystania z sieci.













Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczn...

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krąż...

EkoSzkoła 2025

   EEKOszkoła 2025 „EKOSZKOŁA” to roczny projekt edukacyjny skierowany dla przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych z terenu całej Polski. Do projektu zapraszamy nauczycieli różnych przedmiotów, którzy wraz ze swoimi uczniami, klasą, grupą projektową realizować będą działania kształtujące postawy proekologiczne. W tym roku szkolnym realizowana będzie V edycja projektu – „EkoSzkoła 2025”. Po rocznej współpracy zgłoszeni nauczyciele, który zrealizowali działania z zakresu ekologii  i ochrony środowiska, przysłali „EkoRaport” ze zrealizowanych wszystkich zadań projektowych  otrzymają tytuł „Promotor Ekologii 2025”.  Każdej placówce, w której realizowane były zadania projektowe przyznany zostanie tytuł „EkoSzkoła 2025”/ ‘’EkoPrzedszkole 2025’’ / „EkoPlacówka 2025”. Główne cele projektu „EkoSzkoła 2025” to: 1.     Kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, a...