Przejdź do głównej zawartości

„Żychlin wita – u nas lekcje z SITA”

Od września w ZSEU w Żychlinie realizowany jest zwycięski projekt „Żychlin wita – u nas lekcje z SITA. Dzięki zwycięstwu w VI edycji konkursu „Lekcja z SITA” organizowanym przez firmę SITA oraz „Głos nauczycielki” ( o konkursie i wygranej pisałam już wcześniej na blogu) ZSEU uzyskało 11 zestawów urządzeń potrzebnych do nauki. Obecnie placówka dysponuje już 16 przygotowanymi stanowiskami. 
Aby wprowadzić system SITA do szkoły i sprawnie korzystać z nowatorskich urządzeń podczas zajęć, uczestniczyłam wraz z grupą nauczycieli, którzy realizować będą projekt (Agnieszka Rogalska, Monika Kieliszak, Anna Walkowiak,  Ewelina Jankowska, Joanna Sobczak, Ewa Pietrzak, Agnieszka Marciniak, Krzysztof Doleżko) w trzydniowym szkoleniu. W czasie szkolenia przećwiczyliśmy na sobie jak działają urządzenia. Muszę stwierdzić, że jestem pod dużym wrażeniem jak wiele słów i zwrotów zapamiętałam z języka niemieckiego ( tym bardziej, że nigdy w szkole nie uczyłam się tego języka). 
System SITA został opracowany w Niemczech i przebadany na Uniwersytecie Bundeswehry w Hamburgu. System ten powoduje, że w stanie relaksu następuje synchronizacja pracy półkul mózgowych, co prowadzi do zwiększenia możliwości twórczych i percepcyjnych. Przyswajając wiedzę systemem SITA w łatwy i przyjemny sposób skutecznie i trwale zapamiętujemy nowe informacje, szybko przełamujemy bariery mówienia, kilkakrotnie szybciej opanowujemy nowy język. 
Do realizacji projektu w ZSEU powstało 8 grup językowych i 8 grup dodatkowych, w których poza dodatkowymi lekcjami z języka angielskiego i niemieckiego na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym prowadzone są zajęcia o nazwie „Ekologiczne wariacje językowe”, zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia relaksacyjne dla uczniów teatru „Kreska” i przedstawicieli starostwa powiatowego w Koninie. W dwóch grupach językowych dla uczniów klas IV w ramach obowiązkowych zajęć lekcyjnych realizowany jest język angielski na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym. Zajęcia odbywają się od 3 do 4 razy w tygodniu przez dwa semestry roku szkolnego. W trzech grupach dla uczniów klas II – III realizowany jest język angielski na poziomie podstawowym. Wielu uczniów będzie miało okazję przećwiczenia na własnej skórze metody SITA. Czekamy na efekty. 






Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczn...

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krąż...

EkoSzkoła 2025

   EEKOszkoła 2025 „EKOSZKOŁA” to roczny projekt edukacyjny skierowany dla przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych z terenu całej Polski. Do projektu zapraszamy nauczycieli różnych przedmiotów, którzy wraz ze swoimi uczniami, klasą, grupą projektową realizować będą działania kształtujące postawy proekologiczne. W tym roku szkolnym realizowana będzie V edycja projektu – „EkoSzkoła 2025”. Po rocznej współpracy zgłoszeni nauczyciele, który zrealizowali działania z zakresu ekologii  i ochrony środowiska, przysłali „EkoRaport” ze zrealizowanych wszystkich zadań projektowych  otrzymają tytuł „Promotor Ekologii 2025”.  Każdej placówce, w której realizowane były zadania projektowe przyznany zostanie tytuł „EkoSzkoła 2025”/ ‘’EkoPrzedszkole 2025’’ / „EkoPlacówka 2025”. Główne cele projektu „EkoSzkoła 2025” to: 1.     Kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, a...