Przejdź do głównej zawartości

Jestem dumną „szkolną mamą”

Uczniowie z mojej klasy, to jak moje dzieci – w szkole są dla mnie najważniejsi. Może dlatego, pozwalają mi mówić o sobie „moje bobaski”. Czasem na nich pokrzyczę, srogo popatrzę, czasem zwrócę uwagę, ale taka jest już moja tu rola. Jako ich „szkolna mama” (sami nazwali mnie tak 26 maja, kiedy składali mi życzenia z okazji Dnia Mamy) zależy mi na ich wiedzy, przyszłości i na tym, aby potrafili zawsze odpowiednio się zachować i odnaleźć w każdej sytuacji. Najważniejsze jest przecież w życiu to, aby być dobrym człowiekiem. Można zapomnieć przebieg cyklu Krebsa w oddychaniu komórkowym, można zapomnieć budowę anatomiczną dżdżownicy (przepraszam zagalopowałam się, można zapomnieć, ale po maturze z biologii), ale nie można zapomnieć słowa „dziękuję”, zasad savoir-vivre i o ludzkiej życzliwości. Jak na razie jestem z nich dumna. Przez te dwa lata nie spowodowali u mnie palpitacji serca czy nagłego zawału (no, może czasami podnieśli mi troszkę ciśnienie) i niech tak już zostanie do końca. Mocno wierzę w nich i ich sukcesy w życiu prywatnym i zawodowym. Dlaczego wierzę? Bo pewne małe gesty, powodują, że są wielcy. Za wszystkie miłe słowa, płynące z ich ust, za wielkie serce, za pomoc, za niespodzianki te małe i duże (niestety, duży tort to dużo kalorii i duże boczki), za wspólne chwile (przy kawie, herbacie i gorących kubkach), bardzo mocno im dziękuję. Cieszę się, że w czasie mojego święta – naszego wspólnego święta, Dnia Edukacji Narodowej, pamiętali o mnie i o innych nauczycielach, pamiętali o odpowiednim stroju, cieszę się, że już nic nie musiałam im tego przypominać. I to jest właśnie mój sukces.

Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczn...

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krąż...

EkoSzkoła 2025

   EEKOszkoła 2025 „EKOSZKOŁA” to roczny projekt edukacyjny skierowany dla przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych z terenu całej Polski. Do projektu zapraszamy nauczycieli różnych przedmiotów, którzy wraz ze swoimi uczniami, klasą, grupą projektową realizować będą działania kształtujące postawy proekologiczne. W tym roku szkolnym realizowana będzie V edycja projektu – „EkoSzkoła 2025”. Po rocznej współpracy zgłoszeni nauczyciele, który zrealizowali działania z zakresu ekologii  i ochrony środowiska, przysłali „EkoRaport” ze zrealizowanych wszystkich zadań projektowych  otrzymają tytuł „Promotor Ekologii 2025”.  Każdej placówce, w której realizowane były zadania projektowe przyznany zostanie tytuł „EkoSzkoła 2025”/ ‘’EkoPrzedszkole 2025’’ / „EkoPlacówka 2025”. Główne cele projektu „EkoSzkoła 2025” to: 1.     Kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, a...