Przejdź do głównej zawartości

Pewnego dnia w Pałacu Działyńskich na Starym Rynku w Poznaniu

Dnia 26 października 2017 r., o godz. 10.00 w Sali Czerwonej  Pałacu Działyńskich na Starym Rynku w Poznaniu, odbyła się wojewódzka uroczystość wręczenia nauczycielom nagród Ministra Edukacji Narodowej oraz Wielkopolskiego Kuratora Oświaty. 
W uznaniu szczególnych zasług w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej nagrodą Ministra Edukacji Narodowej wyróżniono 25 wielkopolskich nauczycieli. Okazało się, że w tym roku, wśród nagrodzonych nauczycieli znalazłam się również i ja. Moje zdziwienie, ale i radość i duma, nie miały końca. Cieszę się ogromnie, że wśród tylu wspaniałych nauczycieli całego województwa wielkopolskiego została dostrzeżona i doceniona moja praca. 
Nagroda Ministra Edukacji Narodowej przyznawana jest nauczycielom, którzy  mają wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, w tym m. in. w zakresie kształtowania najważniejszych umiejętności uczniów określonych w podstawie programowej, rozwiązywania problemów o charakterze wychowawczym lub socjalnym uczniów, podejmowania działań innowacyjnych, pracy organizacyjnej na rzecz szkoły, współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym, działań na rzecz oświaty w wymiarze co najmniej regionalnym. 
W imieniu Ministra Edukacji Narodowej, nagrody wręczyła Wicewojewoda Wielkopolski Pani Marlena Maląg oraz Wielkopolski Kurator Oświaty Pani Elżbieta Leszczyńska. Po wręczeniu nagród, Wicewojewoda Wielkopolski skierowała gratulacje i słowa podziękowania, dla obecnych nauczycieli, za znakomitą pracę, zaangażowanie, entuzjazm i nieustającą otwartość na pracę z uczniem. 
Wielkopolski Kurator Oświaty Pani Elżbieta Leszczyńska w czasie uroczystości powiedziała: „Komisja, która dokonywała wyboru nauczycieli, składała się z kilkudziesięciu osób. Wybrali najlepszych, z pośród kilku tysięcy zgłoszonych wniosków. Dziś, mam zaszczyt wręczyć 25 Nagród Ministra Edukacji Narodowej.” Pani Kurator złożyła gratulacje wszystkim obecnym oraz życzyła dalszych sukcesów zawodowych. 
W uroczystości uczestniczył również Wicekurator Oświaty Pan Krzysztof Błaszczyk oraz liczni zaproszeni goście, w tym Dyrektor ZSEU w Żychlinie Pani Anna Matczak - Gaj. 
Myślę, że należą się moje wielkie podziękowania dla Pani Dyrektor Anny Matczak – Gaj, za zaufanie, jakim mnie obdarza, kiedy przychodzę z nowymi pomysłami i innowacjami, które chciałabym realizować wraz z uczniami mojej klasy. Bardzo wielkie podziękowania kieruję również dla moich koleżanek belferek (Agnieszki Marciniak, Eweliny Jankowskiej, Moniki Kieliszak, Agnieszki Rogalskiej, Ewy Wallis), które wraz ze mną realizują liczne innowacje i eksperymenty pedagogiczne. Dziękuję Wam, że zawsze mogę na Was liczyć, na Waszą pomoc i wsparcie. To dzięki Wam, wszystko wydaje się dużo prostsze w realizacji, niż się pierwotnie wydaje. Mam wielką nadzieję, że w przyszłym roku to właśnie któraś z Was będzie mogła poczuć tę radość i dumę (taką jak ja parę dni temu), odbierając nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Trzymam za Was mocno kciuki, jesteście warte każdej nagrody. Oczywiście, nie mogłabym pominąć w podziękowaniach moich uczniów, a szczególnie uczniów z mojej klasy. To Wy jesteście sensem mojej pracy, to dla Was wymyślam różne warsztaty i zajęcia. Dziękuję Wam, że zawsze jesteście otwarci na wszystkie moje nowości i entuzjastycznie podchodzicie do powierzonych Wam zadań. Tak jak Wy, mi zawsze kibicujecie, tak i ja trzymam za Was mocno kciuki (a szczególnie mocno będę trzymać kciuki w maju, gdy będziecie zmagać się z arkuszami maturalnymi). 
Całą uroczystość w Pałacu Działyńskich uświetnił koncert muzyczny w wykonaniu „Szkolnego Chóru Kopernik”, działającego przy III Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu.



Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczn...

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krąż...

EkoSzkoła 2025

   EEKOszkoła 2025 „EKOSZKOŁA” to roczny projekt edukacyjny skierowany dla przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych z terenu całej Polski. Do projektu zapraszamy nauczycieli różnych przedmiotów, którzy wraz ze swoimi uczniami, klasą, grupą projektową realizować będą działania kształtujące postawy proekologiczne. W tym roku szkolnym realizowana będzie V edycja projektu – „EkoSzkoła 2025”. Po rocznej współpracy zgłoszeni nauczyciele, który zrealizowali działania z zakresu ekologii  i ochrony środowiska, przysłali „EkoRaport” ze zrealizowanych wszystkich zadań projektowych  otrzymają tytuł „Promotor Ekologii 2025”.  Każdej placówce, w której realizowane były zadania projektowe przyznany zostanie tytuł „EkoSzkoła 2025”/ ‘’EkoPrzedszkole 2025’’ / „EkoPlacówka 2025”. Główne cele projektu „EkoSzkoła 2025” to: 1.     Kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, a...