Przejdź do głównej zawartości

Przedszkolaki na lekcji anatomii człowieka

Pewnego zimowego dnia, przedszkolaki z Przedszkola w Żychlinie, odwiedziły pracownię biologiczną w ZSEU w Żychlinie, aby uczestniczyć w lekcji anatomii człowieka ( było to dla mnie mega wyzwanie, pracować z takimi młodymi uczniami, choć nie nowość, bo prowadziłam już podobne warsztaty dla przedszkolaków z Przedszkola Nr 4 w Koninie). Musze przyznać, że byli to najmłodsi moi uczniowie (w grupie znajdowały się dzieci 4 i 5-letnie), ale za to bardzo grzeczni (nikt nie odzywał się nieproszony, nie marudził, nie kręcił nosem i co najważniejsze nikt nie korzystał ze swojej komóreczki). Okazało się, ze przedszkolaki bardzo lubią słuchać o człowieku, chcą dowiedzieć się, co takiego znajduje się w środku ich własnego ciała i po co te narządy mają. Maluchy szybko zakodowały nowe wiadomości (wielka szkoda, że czasami nie mają tak maturzyści), a nowe anatomiczne nazwy organów zostały perfekcyjnie opanowane przez przedszkolaki. Już dziś hasło nerka, wątroba, płuca, serce, mózg czy jelita nie stanowią dla nich tajemnicy. Przedszkolaki dokładnie wiedzą, gdzie te narządy znajdują się w naszym ciele, potrafią je wskazać u siebie oraz dokładnie określić, jaką pełnią rolę. Po lekcji teoretycznej i plastycznej (każdy wykonał rysunek budowy anatomicznej swojego ciała), przedszkolaki z przyjemnością oglądały trójwymiarowe modele anatomiczne, które przedstawiają skomplikowaną budowę wewnętrzną człowieka. Największe emocje wzbudził oczywiście „Dżony”, czyli szkielet człowieka, który spoglądał na nas zza tablicy. O dziwo, nikt z przedszkolaków się go nie bał. Każdy do niego podchodził, przybił piątkę i policzył mu żebra.  Na zakończenie zajęć dostałam od moich przedszkolaków miłą, słodką niespodziankę. Cieszę się bardzo, że mogłam ich poznać i mam nadzieję, że spotkam ich znów, na kolejnych anatomicznych warsztatach.







Komentarze

Popularne Posty

Trzeba walczyć o młodych…

Tysiące myśli kłębi się w mojej głowie od czwartku, od dnia, gdy pojawiła się wiadomość o możliwym rozwiązaniu Klubu Górnik Konin. Moje wszystkie myśli skierowane są wokół młodszych i starszych dzieci, które trenują tam pod okiem swoich trenerów. Hyyy… biedne dzieci… co z nimi dalej…?          Jestem nauczycielem…, nauczycielem, który kocha swoją pracę, nauczycielem, który uważa, że najważniejszy jest rozwój młodego człowieka. Zawsze staram się, aby poziom mojej pracy był na najwyższym poziomie. Dzięki innowacyjnym metodom nauczania zachęcam młodych ludzi do tego, by postawa naukowca – odkrywcy zdominowała ich życie.Uwielbiam zarażać młodych ludzi pasją
i zaangażowaniem. Chętnie podejmuję nowe wyzwania. Wprowadzam w życie wiele oryginalnych pomysłów, a wszystkie moje innowacje, projekty i programy, akcje, heppeningi i imprezy, organizuję w jednym celu - mój cel to wszechstronny rozwój ucznia. Chyba dobrze wykonuję swoją pracę, o czym świadczą liczne pochwały, podziękowania i na…

Dzień miłej niespodzianki

Chyba każdy lubi niespodzianki, szczególnie wtedy, kiedy są one dla nas miłe. …Otrzymałam dziś przesyłkę z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu – Departament Edukacji i Nauki (oj... moje ciśnienie całkiem nieźle podskoczyło). Co to może być? Otworzyłam delikatnie kopertę (niczym na finale „Agenta”, ale bez piórka ), a w środku… list od pani Marzeny Wodzińskiej (Członka Zarządu Województwa Wielkopolskiego) z gratulacjami za wyróżnienie w Konkursie o tytuł Wielkopolski Nauczyciel Roku 2016 oraz kolorowy folder podsumowujący konkurs. Co znajduje się w folderze? Przedstawione zostały w nim sylwetki nauczycieli wyróżnionych oraz laureatów Konkursu o tytuł Wielkopolski Nauczyciel Roku, a także zaprezentowane zostały szkoły nagrodzone w Konkursie Wielkopolska Szkoła Roku. Na ostatnich stronach folderu, zamieszczone zostały również zdjęcia z uroczystej Gali, podczas, której wręczone zostały pamiątkowe statuetki. Mam nadzieję, że w przyszłym roku o tej porze, w nowym …

Czas START...nowa innowacja pedagogiczna w ZSEU

Jak zachęcić uczniów do aktywnego poszukiwania wiedzy? Jak zmotywować ich do pracy? Jak rozbudzić ich zainteresowania nauką? Mamy pomysł – pozwolimy naszym uczniom zagrać o ocenę.

Nazwa innowacji: „Mój mózg dobrze pracuje, czyli wielka szkolna gra o neurony”
Autorzy innowacji: Joanna Gadomska, Agata Ignaczak, Ewelina Jankowska, Monika Kieliszak, Agnieszka Marciniak, Agnieszka Rogalska, Ewa Wallis; Termin realizacji: wrzesień 2018 – czerwiec 2019 Cel główny innowacji: Zachęcenie uczniów do aktywnego poszukiwania wiedzy. Cele szczegółowe: Zwiększenie zaangażowania uczniów do aktywnego poszukiwania, poszerzania i pogłębiania swojej wiedzy z biologii, geografii, matematyki, języka angielskiego, języka niemieckiego i przedmiotów zawodowych; Rozbudzenie zainteresowań nauką; Zwiększenie motywacji uczniów do samokształcenia; Integracja zespołu, podczas wykonywania zadań zespołowych;

Opis innowacji: 1.Innowacja przygotowana została dla uczniów Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Cho…