Pewnego zimowego dnia, przedszkolaki
z Przedszkola w Żychlinie, odwiedziły pracownię biologiczną w ZSEU w Żychlinie,
aby uczestniczyć w lekcji anatomii człowieka ( było to dla mnie mega wyzwanie,
pracować z takimi młodymi uczniami, choć nie nowość, bo prowadziłam już podobne
warsztaty dla przedszkolaków z Przedszkola Nr 4 w Koninie). Musze przyznać, że byli
to najmłodsi moi uczniowie (w grupie znajdowały się dzieci 4 i 5-letnie), ale
za to bardzo grzeczni (nikt nie odzywał się nieproszony, nie marudził, nie
kręcił nosem i co najważniejsze nikt nie korzystał ze swojej komóreczki). Okazało
się, ze przedszkolaki bardzo lubią słuchać o człowieku, chcą dowiedzieć się, co
takiego znajduje się w środku ich własnego ciała i po co te narządy mają.
Maluchy szybko zakodowały nowe wiadomości (wielka szkoda, że czasami nie mają tak
maturzyści), a nowe anatomiczne nazwy organów zostały perfekcyjnie opanowane przez
przedszkolaki. Już dziś hasło nerka, wątroba, płuca, serce, mózg czy jelita nie
stanowią dla nich tajemnicy. Przedszkolaki dokładnie wiedzą, gdzie te narządy
znajdują się w naszym ciele, potrafią je wskazać u siebie oraz dokładnie określić,
jaką pełnią rolę. Po lekcji teoretycznej i plastycznej (każdy wykonał rysunek
budowy anatomicznej swojego ciała), przedszkolaki z przyjemnością oglądały trójwymiarowe
modele anatomiczne, które przedstawiają skomplikowaną budowę wewnętrzną
człowieka. Największe emocje wzbudził oczywiście „Dżony”, czyli szkielet
człowieka, który spoglądał na nas zza tablicy. O dziwo, nikt z przedszkolaków się
go nie bał. Każdy do niego podchodził, przybił piątkę i policzył mu żebra. Na zakończenie zajęć dostałam od moich
przedszkolaków miłą, słodką niespodziankę. Cieszę się bardzo, że mogłam ich
poznać i mam nadzieję, że spotkam ich znów, na kolejnych anatomicznych
warsztatach.
Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie? Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczn...
Kinderki www.kinderki-przedszkole.pl? Jedna z najlepszych placówek dla dzieciaków. Polecam!
OdpowiedzUsuń