Przejdź do głównej zawartości

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „Mój mózg dobrze pracuje, czyli wielka szkolna gra o neurony” - Zadanie 1


Komputery, tablety, smartfony opanowały cały świat. Każdy spędza wiele godzin swojego czasu klikając w klawiaturę, czy szybkę ekranu. Niestety praca z komputerem, czy z laptopem nie wymaga od naszego układu ruchu wykonywania zbyt wielu czynności, dlatego w zadaniu nr 1 możesz popracować manualnie. Używając oczywiście do tego swoich neuronów.

Zadanie: Wykonaj trójwymiarowy model biologiczny.

Pomyśl, wymyśl, bądź kreatywny. Wierzę mocno, że uda Ci się wymyślić superancki model biologiczny, który będziesz mógł później zaprezentować przed uczniami swojej klasy, a może i szkoły. Jeżeli właśnie na lekcji biologii masz budowę DNA i RNA, to możesz wykonać taki właśnie model; jeżeli omawiasz budowę komórki to możesz pokusić się i wykonać przestrzenny model komórki roślinnej, zwierzęcej czy bakteryjnej. Jeżeli masz botanikę, to może wykonasz model liścia, korzenia, czy kwiatu. Z anatomii człowieka też można stworzyć wiele ciekawych modeli, np. model kończyny górnej człowieka, układu moczowego, płuc, serca czy skóry. Pamiętaj liczy się Twoja kreatywność i pomysłowość. Czekam na Wasze prace. Drobne podpowiedzi, różne biologiczne modele, możesz znaleźć w Internecie lub w podręcznikach.

Liczba punktów do zdobycia: 10
Czas na wykonanie zadania: do 5 listopada 2018
Miejsce składania prac: pracownia biologiczna


Komentarze

Popularne Posty

Trzeba walczyć o młodych…

Tysiące myśli kłębi się w mojej głowie od czwartku, od dnia, gdy pojawiła się wiadomość o możliwym rozwiązaniu Klubu Górnik Konin. Moje wszystkie myśli skierowane są wokół młodszych i starszych dzieci, które trenują tam pod okiem swoich trenerów. Hyyy… biedne dzieci… co z nimi dalej…?          Jestem nauczycielem…, nauczycielem, który kocha swoją pracę, nauczycielem, który uważa, że najważniejszy jest rozwój młodego człowieka. Zawsze staram się, aby poziom mojej pracy był na najwyższym poziomie. Dzięki innowacyjnym metodom nauczania zachęcam młodych ludzi do tego, by postawa naukowca – odkrywcy zdominowała ich życie.Uwielbiam zarażać młodych ludzi pasją
i zaangażowaniem. Chętnie podejmuję nowe wyzwania. Wprowadzam w życie wiele oryginalnych pomysłów, a wszystkie moje innowacje, projekty i programy, akcje, heppeningi i imprezy, organizuję w jednym celu - mój cel to wszechstronny rozwój ucznia. Chyba dobrze wykonuję swoją pracę, o czym świadczą liczne pochwały, podziękowania i na…

Dzień miłej niespodzianki

Chyba każdy lubi niespodzianki, szczególnie wtedy, kiedy są one dla nas miłe. …Otrzymałam dziś przesyłkę z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu – Departament Edukacji i Nauki (oj... moje ciśnienie całkiem nieźle podskoczyło). Co to może być? Otworzyłam delikatnie kopertę (niczym na finale „Agenta”, ale bez piórka ), a w środku… list od pani Marzeny Wodzińskiej (Członka Zarządu Województwa Wielkopolskiego) z gratulacjami za wyróżnienie w Konkursie o tytuł Wielkopolski Nauczyciel Roku 2016 oraz kolorowy folder podsumowujący konkurs. Co znajduje się w folderze? Przedstawione zostały w nim sylwetki nauczycieli wyróżnionych oraz laureatów Konkursu o tytuł Wielkopolski Nauczyciel Roku, a także zaprezentowane zostały szkoły nagrodzone w Konkursie Wielkopolska Szkoła Roku. Na ostatnich stronach folderu, zamieszczone zostały również zdjęcia z uroczystej Gali, podczas, której wręczone zostały pamiątkowe statuetki. Mam nadzieję, że w przyszłym roku o tej porze, w nowym …

Czas START...nowa innowacja pedagogiczna w ZSEU

Jak zachęcić uczniów do aktywnego poszukiwania wiedzy? Jak zmotywować ich do pracy? Jak rozbudzić ich zainteresowania nauką? Mamy pomysł – pozwolimy naszym uczniom zagrać o ocenę.

Nazwa innowacji: „Mój mózg dobrze pracuje, czyli wielka szkolna gra o neurony”
Autorzy innowacji: Joanna Gadomska, Agata Ignaczak, Ewelina Jankowska, Monika Kieliszak, Agnieszka Marciniak, Agnieszka Rogalska, Ewa Wallis; Termin realizacji: wrzesień 2018 – czerwiec 2019 Cel główny innowacji: Zachęcenie uczniów do aktywnego poszukiwania wiedzy. Cele szczegółowe: Zwiększenie zaangażowania uczniów do aktywnego poszukiwania, poszerzania i pogłębiania swojej wiedzy z biologii, geografii, matematyki, języka angielskiego, języka niemieckiego i przedmiotów zawodowych; Rozbudzenie zainteresowań nauką; Zwiększenie motywacji uczniów do samokształcenia; Integracja zespołu, podczas wykonywania zadań zespołowych;

Opis innowacji: 1.Innowacja przygotowana została dla uczniów Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Cho…