Przejdź do głównej zawartości

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „Mój mózg dobrze pracuje, czyli wielka szkolna gra o neurony” - Zadanie 1


Komputery, tablety, smartfony opanowały cały świat. Każdy spędza wiele godzin swojego czasu klikając w klawiaturę, czy szybkę ekranu. Niestety praca z komputerem, czy z laptopem nie wymaga od naszego układu ruchu wykonywania zbyt wielu czynności, dlatego w zadaniu nr 1 możesz popracować manualnie. Używając oczywiście do tego swoich neuronów.

Zadanie: Wykonaj trójwymiarowy model biologiczny.

Pomyśl, wymyśl, bądź kreatywny. Wierzę mocno, że uda Ci się wymyślić superancki model biologiczny, który będziesz mógł później zaprezentować przed uczniami swojej klasy, a może i szkoły. Jeżeli właśnie na lekcji biologii masz budowę DNA i RNA, to możesz wykonać taki właśnie model; jeżeli omawiasz budowę komórki to możesz pokusić się i wykonać przestrzenny model komórki roślinnej, zwierzęcej czy bakteryjnej. Jeżeli masz botanikę, to może wykonasz model liścia, korzenia, czy kwiatu. Z anatomii człowieka też można stworzyć wiele ciekawych modeli, np. model kończyny górnej człowieka, układu moczowego, płuc, serca czy skóry. Pamiętaj liczy się Twoja kreatywność i pomysłowość. Czekam na Wasze prace. Drobne podpowiedzi, różne biologiczne modele, możesz znaleźć w Internecie lub w podręcznikach.

Liczba punktów do zdobycia: 10
Czas na wykonanie zadania: do 5 listopada 2018
Miejsce składania prac: pracownia biologiczna


Komentarze

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczn...

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krąż...

EkoSzkoła 2025

   EEKOszkoła 2025 „EKOSZKOŁA” to roczny projekt edukacyjny skierowany dla przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych z terenu całej Polski. Do projektu zapraszamy nauczycieli różnych przedmiotów, którzy wraz ze swoimi uczniami, klasą, grupą projektową realizować będą działania kształtujące postawy proekologiczne. W tym roku szkolnym realizowana będzie V edycja projektu – „EkoSzkoła 2025”. Po rocznej współpracy zgłoszeni nauczyciele, który zrealizowali działania z zakresu ekologii  i ochrony środowiska, przysłali „EkoRaport” ze zrealizowanych wszystkich zadań projektowych  otrzymają tytuł „Promotor Ekologii 2025”.  Każdej placówce, w której realizowane były zadania projektowe przyznany zostanie tytuł „EkoSzkoła 2025”/ ‘’EkoPrzedszkole 2025’’ / „EkoPlacówka 2025”. Główne cele projektu „EkoSzkoła 2025” to: 1.     Kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, a...