Przejdź do głównej zawartości

II edycja ogólnopolskiego projektu "EKO - SZKOŁA"


„Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody.

Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczana jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych.

Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potrzebne są głębokie zmiany w świadomości każdego człowieka. Ważne jest, aby od najmłodszych lat edukować społeczeństwo, aby każdemu uświadomić, że jego odpowiedzialne działania mogą przyczynić się do zmniejszenia degradacji naszego środowiska. Myśląc o przyszłych pokoleniach, aby miały szanse żyć w czystym środowisku, ważne jest zaszczepienie w każdym człowieku zachowań proekologicznych.

            Zróbmy coś razem dla naszej planety. Każda mała rzecz, każdy mały gest, każda mała akcja liczy się, by ratować naszą planetę. A jeżeli małe rzeczy zrobią setki, tysiące czy miliony ludzi… to będzie to już duża rzecz, duży gest i duża akcja. Jest wtedy nadzieja na zmianę, poprawę i lepsze jutro. Razem zawsze możemy więcej!

 

Joanna Gadomska

autorka projektu



 


„EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.


  

Główne cele projektu „EKO-SZKOŁA” to:

 

1. Nadanie problemowi degradacji środowiska właściwej rangi w odbiorze społecznym oraz wywołanie dyskusji na temat jej skutków dla przyszłych pokoleń;

2.  Uświadomienie każdej osobie, że jej mądre decyzje i działania w życiu codziennym, mają wpływ na stan środowiska przyrodniczego;

3. Poszerzanie wiedzy uczniów/przedszkolaków o tematy z zakresu ekologii i ochrony środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem konsekwencji degradacji środowiska dla życia i zdrowia organizmów, które w nim występują;

4.   Pobudzanie uczniów do aktywnego działania na rzecz środowiska, dzięki udziałowi w akcjach, imprezach i innych działaniach proekologicznych, co daje im poczucie posiadania osobistego wpływu na zmiany w stanie środowiska;

5.  Kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, aby poprzez zmiany własnych nawyków, przeciwdziałać degradacji środowiska w środowisku lokalnym, kraju, a także i na świecie;

6.   Poznawanie środowiska lokalnego, w tym miejsc objętych ochroną (np. parki narodowe, parki krajobrazowe, rezerwaty przyrody) oraz lokalizację pomników przyrody w najbliższej okolicy, co pozwala uczniowi zachwycić się pięknem otaczającej przyrody, a także wyzwolić refleksję o konieczności jej ochrony;

7.   Nawiązanie współpracy z uczniami i nauczycielami z całej Polski, w celu promowaniu postaw proekologicznych;

8. Zaprezentowanie efektów ogłoszonych ogólnopolskich konkursów ekologicznych oraz wręczenie dyplomów i nagród laureatom konkursów;

9.   Przedstawienie wyników ogólnopolskiej ekologicznej ankiety skierowanej dla uczniów szkół partnerskich, na temat posiadanej wiedzy z zakresu ekologii i ochrony środowiska;

10. Zaprezentowanie ekologicznych filmów,  przygotowanych przez uczniów i nauczycieli szkół partnerskich;

11. Stworzenie e-booka ze scenariuszami zajęć ekologicznych, przygotowanymi przez nauczycieli realizujących projekt;

12. Poszerzenie zagadnień z podstawy programowej z przyrody, biologii, geografii                         i chemii;

 

 

 „EKO-SZKOŁA” to roczny projekt edukacyjny.

Projekt skierowany jest dla przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych z terenu całej Polski.

Do projektu zapraszamy nauczycieli różnych przedmiotów, którzy wraz ze swoimi uczniami, klasą, grupą projektową realizować będą działania kształtujące postawy proekologiczne.

W tym roku szkolnym realizowana będzie II edycja projektu – „EKO-SZKOŁA 2021”.

Do I edycji projektu „EKO-SZKOŁA 2020”, w roku szkolnym 2019/2020, zgłosiło się 106 placówek oświatowych oraz wielu wspaniałych nauczycieli m.in.: z Warszawy, Wrocławia, Gdańska, Krakowa, Zabrza, Poznania, Gliwic, Rybnika, Konina, Szczecina, Szczecinka, Darłowa, Lublina, Lublińca, Torunia, Opola, Zielonej Góry, Radomia, Płocka, Kołobrzegu, Słupcy, Leszna, Tarnowskich Gór, Wągrowca, Ochabów Małych, Tuczna, Chwalibogowa, Margonina, Nakła Nad Notecią.

Honorowy patronat nad I edycją projektu sprawował: Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Starosta Koniński, Prezydent Miasta Konina, Wielkopolska Kurator Oświaty, Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomiczno–Usługowych w Żychlinie, Dyrektor Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie, Centrum Rozwoju Edukacji EDICON w Poznaniu, Tygodnik nauczycielski „Głos nauczycielski”, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Poznaniu, Portal Ja-Nauczyciel’ka, Fundacja Konin Dzieciom.

Obecnie, czekamy na potwierdzenie patronatów w II edycji projektu.

Idea projektu „EKO-SZKOŁA” opiera się na promowaniu postaw proekologicznych, dlatego też zadania projektowe polegają na zorganizowaniu przez nauczyciela/li i jego uczniowską grupę/klasę projektową, kilku przedsięwzięć ekologicznych na terenie szkoły, skierowaną dla uczniów, rodziców i nauczycieli z własnej szkoły. Zachęcamy, aby do udziału w swoich działaniach, akcjach, imprezach zaprosić również inne szkoły, mieszkańców własnej miejscowości oraz organizacje ze środowiska lokalnego.

Każdy nauczyciel lub zgłoszona grupa nauczycieli z jednej szkoły, zobowiązuje się przygotować wraz z uczniami/ grupą projektową następujące działania:

1) akcję ekologiczną (np. „Klasowa Wigilia bez plastiku” (zapraszam serdecznie do dołączenia), sprzątanie świata, piknik ekologiczny, sadzenie drzew, zbiórka odpadów, zbiórka żywności dla zwierząt ze schroniska, zbiórka elektrośmieci);

2) imprezę szkolną lub wydarzenie o tematyce ekologicznej (np. Dzień Lasu, Dzień Ziemi, Dzień Ochrony Środowiska, Dzień bez Samochodu, Święto Drzewa);

3) szkolny konkurs z zakresu ekologii/ ochrony środowiska (np. konkurs wiedzy o parkach narodowych, konkurs na plakat ekologiczny, konkurs na zdjęcie przyrodnicze, konkurs literacki na wiersz, list, komiks o pięknie otaczającej przyrody);

4) gazetki na holu szkoły/przedszkola lub w klasopracowni z zakresu ochrony środowiska (np. poznajmy pszczoły, gatunki zagrożone wyginięciem, czas rozkładu śmieci, wpływ zanieczyszczeń powietrza na zdrowie i życie człowieka, zagrożenia globalne);

5) lekcję w terenie/ zajęcia terenowe/ wycieczkę przyrodniczą (np. do parku narodowego, krajobrazowego, do lasu, parku, muzeum przyrodniczego, nadleśnictwa);

6)  zajęcia/ warsztaty na wybrany temat z zakresu ochrony środowiska, (np. dajemy drugie życie odpadom, budujemy domki dla owadów, karmniki, budki lęgowe, szyjemy torby na zakupy);

7) wystawę ekologiczną (np. wystawę plakatów ekologicznych wykonanych przez uczniów/ przedszkolaków, wystawa rzeczy zrobionych z odpadów, wystawa zielników, wystawa karmników i domków dla owadów);

8)   ulotkę/ broszurę/ komiks skierowaną dla pozostałych uczniów, z zakresu zmian nawyków w życiu codziennym dla dobra przyrody (np. gospodarka odpadami, segregacja śmieci, oszczędzanie wody, oszczędzamy prąd);

9)   krótki filmik edukacyjny z zakresu ekologii/ ochrony środowiska (np. o oszczędzaniu wody, prądu, o upcyklingu, o smogu, o zmianach klimatu);

10) scenariusz zajęć ekologicznych, do zrealizowania w klasie lub podczas lekcji w terenie (np. Poznajemy rodzime gatunki drzew, Segregacja odpadów, Alternatywne źródła energii);

 

Zachęcamy również do organizacji innych przedsięwzięć z zakresu ekologii i ochrony środowiska, na terenie swojej szkoły/ przedszkola/ placówki, które nie zostały ujęte w powyższych punktach.

Tematyka lekcji, warsztatów, imprez czy akcji, nie zostaje narzucona z góry, bo w zależności od wieku grupy projektowej, podejmowana tematyka może być różna i dostosowana do wieku dzieci i młodzieży.

Jednym z zadań projektowych, które będziemy wspólnie realizować wraz z uczniami i nauczycielami wszystkich zgłoszonych szkół, to nagranie krótkiego filmiku edukacyjnego z zakresu ekologii/ ochrony środowiska. Wszystkie przygotowane filmiki zostaną później złożone w całość, opublikowane i udostępnione na różnych nauczycielskich stronach i portalach. Przygotowane filmy, każdy nauczyciel w Polsce będzie mógł puścić podczas swojej lekcji (np. biologii, przyrody, geografii, ale także i lekcji wychowawczej). Mamy nadzieję, że ekologiczne przesłanie płynące z filmów stworzonych przez młodych ludzi szybciej dotrze do ich rówieśników.

Wraz z nauczycielami realizującymi ten projekt, dodatkowo przygotujemy edukacyjny e-book, na podstawie opracowanych i przysłanych scenariuszy lekcji/ warsztatów/ lekcji w terenie. Przygotowany e-book udostępniony zostanie dla wszystkich nauczycielach na stronach i portalach edukacyjnych, jako źródło inspiracji dla innych nauczycieli do swojej pracy z uczniami.

 

Po rocznej współpracy zgłoszeni nauczyciele, który zrealizowali działania z zakresu ekologii i ochrony środowiska, przysłali „Eko-Raport” ze zrealizowanych zadań projektowych oraz przysłali wymagane załączniki - scenariusz oraz film (przysłanie raportu, scenariusza i filmu to wymóg konieczny) otrzymają tytuł „PROMOTOR EKOLOGII 2021”. Każdej placówce, w której realizowane były akcje i działania przygotowane przez grupę projektową przyznany zostanie tytuł „EKO-SZKOŁA 2021”/ ‘’EKO-PRZEDSZKOLE 2021’’ / „EKO-PLACÓWKA 2021”.


W ramach projektu, przygotowana została strona na fb „EKO-SZKOŁA”, na której zamieszczane będą działania oraz relacje uczniów i nauczycieli, z realizacji poszczególnych etapów projektu, w celu zaprezentowania ich przed szerokim gronem, jako wzór do naśladowania oraz jako źródło wzajemnej inspiracji do działania. Dla nauczycieli realizujących projekt, przygotowana została również grupa na fb „Eko-Szkoła”, która jest miejscem do wzajemnego inspirowania się, wymiany doświadczeń oraz wzajemnej pomocy.

 

O I edycji projektu EKO-SZKOŁA mogą Państwo przeczytać, klikając w poniższy link:

http://biologiazblondynka.blogspot.com/2019/09/ogolnopolski-projekt-eko-szkoa.html

Podsumowanie I edycji, lista laureatów tytułu EKO-SZKOŁA 2020/ EKO-PRZEDSZKOLE 2020 oraz lista nauczycieli, którzy uzyskali tytuł PROMOTOR EKOLOGII 2020 dostępne jest pod linkiem:

http://biologiazblondynka.blogspot.com/2020/06/podsumowanie-i-edycji-ogolnopolskiego.html

Mogą również Państwo zobaczyć filmik podsumowujący I edycję projektu, w którym poznają Państwo Promotorów Ekologii 2020, EKO-SZKOŁY i PRZEDSZKOLA oraz mogą Państwo zobaczyć zdjęcia z różnych akcji, imprez i warsztatów, które realizowane były w szkołach w ramach projektu, a zawarte zostały w Eko-Raportach  przesłanych przez nauczycieli. 

https://www.facebook.com/watch/?v=271090953952074

 


REGULAMIN PROJEKTU:

&1) Zgłoszenia do projektu przyjmowane są od 1 do 30 września 2020 r., wyłącznie drogą mailową. Każde przyjęte zgłoszenie zostanie potwierdzone również drogą mailową. Zgłoszenie należy wysłać na adres projekt-eko-szkola@wp.pl   podając w tytule maila: Eko-Szkoła 2021

Po 30 września 2020 r. zgłoszenia nie będą przyjmowane.

 

Treść zgłoszenia:

 

Zgłoszenie do II edycji ogólnopolskiego projektu „EKO-SZKOŁA”

 

Nazwa szkoły:…………………………………………………………….

Województwo: ……………………………………………………………

Adres szkoły:……………………………………………………………..

Kontakt do szkoły: ……………………………………………………..

 Mail szkoły: ...................................................................................


Koordynator/ koordynatorzy projektu: …………………………………………………….

 Osoba do kontaktu: ....................................................................................................


Zapoznałam się / zapoznałem się z celami, zadaniami oraz regulaminem ogólnopolskiego projektu „EKO-SZKOŁA 2021”.

Wyrażam zgodę na publikowanie mojego wizerunku, na potrzeby projektu „EKO-SZKOŁA 2021”.

Podpis koordynatora/ koordynatorów projektu:  ………………………………………………………..

 *jedno zgłoszenie z jednej szkoły

 

&2) Po zgłoszeniu się do projektu i zatwierdzeniu zgłoszenia przez Organizatorów, można przystąpić do realizacji zadań projektowych. Zadania projektowe można realizować do 31 maja 2021 roku.

 

&3) Każdy nauczyciel lub zgłoszona grupa nauczycieli z jednej szkoły, zobowiązuje się przygotować wraz z uczniami/ grupą projektową następujące działania:

1) akcję ekologiczną (np. „Klasowa Wigilia bez plastiku” (zapraszam serdecznie do dołączenia), sprzątanie świata, piknik ekologiczny, sadzenie drzew, zbiórka odpadów, zbiórka żywności dla zwierząt ze schroniska, zbiórka elektrośmieci);

2) imprezę szkolną lub wydarzenie o tematyce ekologicznej (np. Dzień Lasu, Dzień Ziemi, Dzień Ochrony Środowiska, Dzień bez Samochodu, Święto Drzewa);

3) szkolny konkurs z zakresu ekologii/ ochrony środowiska (np. konkurs wiedzy o parkach narodowych, konkurs na plakat ekologiczny, konkurs na zdjęcie przyrodnicze, konkurs literacki na wiersz, list, komiks o pięknie otaczającej przyrody);

4) gazetki na holu szkoły/przedszkola lub w klasopracowni z zakresu ochrony środowiska (np. poznajmy pszczoły, gatunki zagrożone wyginięciem, czas rozkładu śmieci, wpływ zanieczyszczeń powietrza na zdrowie i życie człowieka, zagrożenia globalne);

5) lekcję w terenie/ zajęcia terenowe/ wycieczkę przyrodniczą (np. do parku narodowego, krajobrazowego, do lasu, parku, muzeum przyrodniczego, nadleśnictwa);

6)   zajęcia/ warsztaty na wybrany temat z zakresu ochrony środowiska, (np. dajemy drugie życie odpadom, budujemy domki dla owadów, karmniki, budki lęgowe, szyjemy torby na zakupy);

7) wystawę ekologiczną (np. wystawę plakatów ekologicznych wykonanych przez uczniów/ przedszkolaków, wystawa rzeczy zrobionych z odpadów, wystawa zielników, wystawa karmników i domków dla owadów);

8)  ulotkę/ broszurę/ komiks skierowaną dla pozostałych uczniów, z zakresu zmian nawyków w życiu codziennym dla dobra przyrody (np. gospodarka odpadami, segregacja śmieci, oszczędzanie wody, oszczędzamy prąd);

9)   krótki filmik edukacyjny z zakresu ekologii/ ochrony środowiska (np. o oszczędzaniu wody, prądu, o upcyklingu, o smogu, o zmianach klimatu);

10)  scenariusz zajęć ekologicznych, do zrealizowania w klasie lub podczas lekcji w terenie (np. Poznajemy rodzime gatunki drzew, Segregacja odpadów, Alternatywne źródła energii);

 

 

&4) Do 10 czerwca 2021 r. każdy nauczyciel (lub koordynator grupy nauczycieli) zgłoszony do projektu, który otrzymał potwierdzenie zgłoszenia, zobowiązany jest, na adres projekt-eko-szkola@wp.pl  przesłać:

a)     „Eko-Raport” (wg załączonego wzoru poniżej),

b)     przygotowany scenariusz zajęć (wg załączonego wzoru poniżej),

c)      przygotowany film;

 

Organizator projektu nie będzie indywidualnie przypominał o terminie zakończenia projektu oraz terminie wysyłania raportu i załączników (scenariusz i film).

 

Wzór raportu:

„Eko-Raport” należy przygotować w formie prezentacji Power Point:

- slajd 1 – nazwa szkoły, zdjęcie szkoły, logo szkoły;

- slajd 2 – imię i nazwisko nauczyciela/ nauczycieli, szkolnych koordynatorów projektu, którzy ubiegają się o tytuł „Promotor Ekologii 2021” (opcjonalnie zdjęcie nauczyciela, które zostanie opublikowane w filmiku z podsumowania projektu);

- kolejne slajdy – powinny zawierać krótkie podsumowanie zrealizowanych przedsięwzięć (kiedy, gdzie, co się działo, aktywne linki do opisywanych działań z fb, strony internetowej szkoły) oraz kilka zdjęć z działania (1 slajd = 1 działanie);

 

Wzór scenariusza zajęć:

Scenariusz zajęć ekologicznych (Word, Arial, 12)

- temat zajęć,

- cele zajęć,

- metody pracy,

- wykaz środków dydaktycznych,

- przebieg zajęć,

- ewentualne załączniki,

 

Jeżeli w „Eko-Raporcie” lub przygotowanym filmiku umieszczone będą zdjęcia, na których można rozpoznać uczniów, to szkolny koordynator projektu powinien posiadać zgody od rodziców uczniów na przetwarzanie wizerunku w ramach ogólnopolskiego projektu „EKO-SZKOŁA 2021”. Stosowne zgody przechowuje szkolny koordynator projektu.

Zgoda rodziców, wg załączonego wzoru, lub według wzorów jakie obowiązują w danej szkole.


 

….…………………………………

          Data i miejsce

Zgoda na przetwarzanie wizerunku ucznia
w ramach ogólnopolskiego projektu „EKO-SZKOŁA 2021”

 

Ja, niżej podpisany/-a oświadczam, że wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku mojego dziecka ……………………………………………………..……… utrwalonego podczas realizacji zadań projektowych w ramach ogólnopolskiego projektu „EKO-SZKOŁA 2021”, realizowanego przez szkołę. Niniejsza zgoda dotyczy wykorzystania wizerunku na zdjęciach, umieszczonych w Eko-Raporcie szkoły, przygotowanym filmiku przez szkołę, a także w materiałach promocyjnych projektu, na fb oraz na stronie internetowej projektu oraz artykułach prasowych.

 

…….…………………………………………

Data i podpis rodzica /opiekuna prawnego

 

 

&5) Po rocznej współpracy zgłoszeni nauczyciele, który zrealizowali działania z zakresu ekologii i ochrony środowiska, przysłali „Eko-Raport” ze zrealizowanych zadań projektowych oraz przysłali wymagane załączniki - scenariusz oraz film (przysłanie raportu, scenariusza i filmu to wymóg konieczny) otrzymają tytuł „PROMOTOR EKOLOGII 2021”. Każdej placówce, w której realizowane były akcje i działania przygotowane przez grupę projektową przyznany zostanie tytuł „EKO-SZKOŁA 2021”/ ‘’EKO-PRZEDSZKOLE 2021’’ / „EKO-PLACÓWKA 2021”.

 

&6) W ramach projektu, przygotowana została strona na fb „EKO-SZKOŁA”, na której zamieszczane będą działania oraz relacje uczniów i nauczycieli, z realizacji poszczególnych etapów projektu, w celu zaprezentowania ich przed szerokim gronem, jako wzór do naśladowania oraz jako źródło wzajemnej inspiracji do działania. Dla nauczycieli realizujących projekt, przygotowana została również grupa na fb „Eko-Szkoła”, która jest miejscem do wzajemnego inspirowania się, wymiany doświadczeń oraz wzajemnej pomocy.

 

&7) Harmonogram projektu



·       01 – 30 września 2020 r.  - Zgłoszenie do projektu; Planowanie działań w ramach projektu;

·       1 października 2020 r. – 31 maja 2021 r. - Realizacja zadań projektowych przez zgłoszone szkoły; Umieszczanie informacji o realizacji zadań w fb grupie projektowej Eko-Szkoła (dla chętnych);

·       31 maja 2021 r. - Zakończenie realizacji zadań projektowych;

·       1 czerwca 2021 r. – 10 czerwca 2021 r. - Wysyłanie „Eko-Raportów ” z realizacji zadań projektowych przez szkoły zgłoszone do projektu oraz wymaganych załączników – scenariusz i film (wymóg konieczny);

·       11 – 20 czerwca 2021 r. - Zapoznanie się Organizatora z „Eko-Raportami” oraz załącznikami; Przesłanie informacji o wynikach do patronów projektu;

·       21 – 22 czerwca 2021 r. - Ogłoszenie zdobywców tytułów: Eko-Szkoła 2021, Eko-Przedszkole 2021, Promotor Ekologii 2021;

·       23 – 25 czerwca 2021 r. - Podsumowanie projektu; Przesyłanie dyplomów do szkół (drogą mailową);

 

Regulamin II edycji projektu



 

Serdecznie zapraszam do udziału w II edycji ogólnopolskiego projektu „Eko-Szkoła 2021”

Joanna Gadomska

autorka projektu

 

Komentarze

  1. Jeżeli szukacie sprawdzonej firmy zajmującej się uzyskiwanie pozwoleń oraz decyzji administracyjnych w ochronie środowiska to polecam Wam sprawdzić - https://www.eko-projekt.com/aktualnosci-prawne/147-magazynowanie-odpadow-nowe-zasady . Jest to firma, z którą współpracowałem wielokrotnie, ponieważ cenię sobie jakość w rozsądnej cenie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczniows

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenno

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „EKO-SZKOŁA”

Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych. Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowisk