Przejdź do głównej zawartości

II edycja ogólnopolskiego projektu "EKO - SZKOŁA"


„Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody.

Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczana jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólu głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych ustroju i wielu innych.

Co zrobić? Od czego zacząć, aby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska, potrzebne są głębokie zmiany w świadomości każdego człowieka. Ważne jest, aby od najmłodszych lat edukować społeczeństwo, aby każdemu uświadomić, że jego odpowiedzialne działania mogą przyczynić się do zmniejszenia degradacji naszego środowiska. Myśląc o przyszłych pokoleniach, aby miały szanse żyć w czystym środowisku, ważne jest zaszczepienie w każdym człowieku zachowań proekologicznych.

            Zróbmy coś razem dla naszej planety. Każda mała rzecz, każdy mały gest, każda mała akcja liczy się, by ratować naszą planetę. A jeżeli małe rzeczy zrobią setki, tysiące czy miliony ludzi… to będzie to już duża rzecz, duży gest i duża akcja. Jest wtedy nadzieja na zmianę, poprawę i lepsze jutro. Razem zawsze możemy więcej!

 

Joanna Gadomska

autorka projektu



 


„EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.


  

Główne cele projektu „EKO-SZKOŁA” to:

 

1. Nadanie problemowi degradacji środowiska właściwej rangi w odbiorze społecznym oraz wywołanie dyskusji na temat jej skutków dla przyszłych pokoleń;

2.  Uświadomienie każdej osobie, że jej mądre decyzje i działania w życiu codziennym, mają wpływ na stan środowiska przyrodniczego;

3. Poszerzanie wiedzy uczniów/przedszkolaków o tematy z zakresu ekologii i ochrony środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem konsekwencji degradacji środowiska dla życia i zdrowia organizmów, które w nim występują;

4.   Pobudzanie uczniów do aktywnego działania na rzecz środowiska, dzięki udziałowi w akcjach, imprezach i innych działaniach proekologicznych, co daje im poczucie posiadania osobistego wpływu na zmiany w stanie środowiska;

5.  Kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, aby poprzez zmiany własnych nawyków, przeciwdziałać degradacji środowiska w środowisku lokalnym, kraju, a także i na świecie;

6.   Poznawanie środowiska lokalnego, w tym miejsc objętych ochroną (np. parki narodowe, parki krajobrazowe, rezerwaty przyrody) oraz lokalizację pomników przyrody w najbliższej okolicy, co pozwala uczniowi zachwycić się pięknem otaczającej przyrody, a także wyzwolić refleksję o konieczności jej ochrony;

7.   Nawiązanie współpracy z uczniami i nauczycielami z całej Polski, w celu promowaniu postaw proekologicznych;

8. Zaprezentowanie efektów ogłoszonych ogólnopolskich konkursów ekologicznych oraz wręczenie dyplomów i nagród laureatom konkursów;

9.   Przedstawienie wyników ogólnopolskiej ekologicznej ankiety skierowanej dla uczniów szkół partnerskich, na temat posiadanej wiedzy z zakresu ekologii i ochrony środowiska;

10. Zaprezentowanie ekologicznych filmów,  przygotowanych przez uczniów i nauczycieli szkół partnerskich;

11. Stworzenie e-booka ze scenariuszami zajęć ekologicznych, przygotowanymi przez nauczycieli realizujących projekt;

12. Poszerzenie zagadnień z podstawy programowej z przyrody, biologii, geografii                         i chemii;

 

 

 „EKO-SZKOŁA” to roczny projekt edukacyjny.

Projekt skierowany jest dla przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych z terenu całej Polski.

Do projektu zapraszamy nauczycieli różnych przedmiotów, którzy wraz ze swoimi uczniami, klasą, grupą projektową realizować będą działania kształtujące postawy proekologiczne.

W tym roku szkolnym realizowana będzie II edycja projektu – „EKO-SZKOŁA 2021”.

Do I edycji projektu „EKO-SZKOŁA 2020”, w roku szkolnym 2019/2020, zgłosiło się 106 placówek oświatowych oraz wielu wspaniałych nauczycieli m.in.: z Warszawy, Wrocławia, Gdańska, Krakowa, Zabrza, Poznania, Gliwic, Rybnika, Konina, Szczecina, Szczecinka, Darłowa, Lublina, Lublińca, Torunia, Opola, Zielonej Góry, Radomia, Płocka, Kołobrzegu, Słupcy, Leszna, Tarnowskich Gór, Wągrowca, Ochabów Małych, Tuczna, Chwalibogowa, Margonina, Nakła Nad Notecią.

Honorowy patronat nad I edycją projektu sprawował: Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Starosta Koniński, Prezydent Miasta Konina, Wielkopolska Kurator Oświaty, Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomiczno–Usługowych w Żychlinie, Dyrektor Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie, Centrum Rozwoju Edukacji EDICON w Poznaniu, Tygodnik nauczycielski „Głos nauczycielski”, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Poznaniu, Portal Ja-Nauczyciel’ka, Fundacja Konin Dzieciom.

Obecnie, czekamy na potwierdzenie patronatów w II edycji projektu.

Idea projektu „EKO-SZKOŁA” opiera się na promowaniu postaw proekologicznych, dlatego też zadania projektowe polegają na zorganizowaniu przez nauczyciela/li i jego uczniowską grupę/klasę projektową, kilku przedsięwzięć ekologicznych na terenie szkoły, skierowaną dla uczniów, rodziców i nauczycieli z własnej szkoły. Zachęcamy, aby do udziału w swoich działaniach, akcjach, imprezach zaprosić również inne szkoły, mieszkańców własnej miejscowości oraz organizacje ze środowiska lokalnego.

Każdy nauczyciel lub zgłoszona grupa nauczycieli z jednej szkoły, zobowiązuje się przygotować wraz z uczniami/ grupą projektową następujące działania:

1) akcję ekologiczną (np. „Klasowa Wigilia bez plastiku” (zapraszam serdecznie do dołączenia), sprzątanie świata, piknik ekologiczny, sadzenie drzew, zbiórka odpadów, zbiórka żywności dla zwierząt ze schroniska, zbiórka elektrośmieci);

2) imprezę szkolną lub wydarzenie o tematyce ekologicznej (np. Dzień Lasu, Dzień Ziemi, Dzień Ochrony Środowiska, Dzień bez Samochodu, Święto Drzewa);

3) szkolny konkurs z zakresu ekologii/ ochrony środowiska (np. konkurs wiedzy o parkach narodowych, konkurs na plakat ekologiczny, konkurs na zdjęcie przyrodnicze, konkurs literacki na wiersz, list, komiks o pięknie otaczającej przyrody);

4) gazetki na holu szkoły/przedszkola lub w klasopracowni z zakresu ochrony środowiska (np. poznajmy pszczoły, gatunki zagrożone wyginięciem, czas rozkładu śmieci, wpływ zanieczyszczeń powietrza na zdrowie i życie człowieka, zagrożenia globalne);

5) lekcję w terenie/ zajęcia terenowe/ wycieczkę przyrodniczą (np. do parku narodowego, krajobrazowego, do lasu, parku, muzeum przyrodniczego, nadleśnictwa);

6)  zajęcia/ warsztaty na wybrany temat z zakresu ochrony środowiska, (np. dajemy drugie życie odpadom, budujemy domki dla owadów, karmniki, budki lęgowe, szyjemy torby na zakupy);

7) wystawę ekologiczną (np. wystawę plakatów ekologicznych wykonanych przez uczniów/ przedszkolaków, wystawa rzeczy zrobionych z odpadów, wystawa zielników, wystawa karmników i domków dla owadów);

8)   ulotkę/ broszurę/ komiks skierowaną dla pozostałych uczniów, z zakresu zmian nawyków w życiu codziennym dla dobra przyrody (np. gospodarka odpadami, segregacja śmieci, oszczędzanie wody, oszczędzamy prąd);

9)   krótki filmik edukacyjny z zakresu ekologii/ ochrony środowiska (np. o oszczędzaniu wody, prądu, o upcyklingu, o smogu, o zmianach klimatu);

10) scenariusz zajęć ekologicznych, do zrealizowania w klasie lub podczas lekcji w terenie (np. Poznajemy rodzime gatunki drzew, Segregacja odpadów, Alternatywne źródła energii);

 

Zachęcamy również do organizacji innych przedsięwzięć z zakresu ekologii i ochrony środowiska, na terenie swojej szkoły/ przedszkola/ placówki, które nie zostały ujęte w powyższych punktach.

Tematyka lekcji, warsztatów, imprez czy akcji, nie zostaje narzucona z góry, bo w zależności od wieku grupy projektowej, podejmowana tematyka może być różna i dostosowana do wieku dzieci i młodzieży.

Jednym z zadań projektowych, które będziemy wspólnie realizować wraz z uczniami i nauczycielami wszystkich zgłoszonych szkół, to nagranie krótkiego filmiku edukacyjnego z zakresu ekologii/ ochrony środowiska. Wszystkie przygotowane filmiki zostaną później złożone w całość, opublikowane i udostępnione na różnych nauczycielskich stronach i portalach. Przygotowane filmy, każdy nauczyciel w Polsce będzie mógł puścić podczas swojej lekcji (np. biologii, przyrody, geografii, ale także i lekcji wychowawczej). Mamy nadzieję, że ekologiczne przesłanie płynące z filmów stworzonych przez młodych ludzi szybciej dotrze do ich rówieśników.

Wraz z nauczycielami realizującymi ten projekt, dodatkowo przygotujemy edukacyjny e-book, na podstawie opracowanych i przysłanych scenariuszy lekcji/ warsztatów/ lekcji w terenie. Przygotowany e-book udostępniony zostanie dla wszystkich nauczycielach na stronach i portalach edukacyjnych, jako źródło inspiracji dla innych nauczycieli do swojej pracy z uczniami.

 

Po rocznej współpracy zgłoszeni nauczyciele, który zrealizowali działania z zakresu ekologii i ochrony środowiska, przysłali „Eko-Raport” ze zrealizowanych zadań projektowych oraz przysłali wymagane załączniki - scenariusz oraz film (przysłanie raportu, scenariusza i filmu to wymóg konieczny) otrzymają tytuł „PROMOTOR EKOLOGII 2021”. Każdej placówce, w której realizowane były akcje i działania przygotowane przez grupę projektową przyznany zostanie tytuł „EKO-SZKOŁA 2021”/ ‘’EKO-PRZEDSZKOLE 2021’’ / „EKO-PLACÓWKA 2021”.


W ramach projektu, przygotowana została strona na fb „EKO-SZKOŁA”, na której zamieszczane będą działania oraz relacje uczniów i nauczycieli, z realizacji poszczególnych etapów projektu, w celu zaprezentowania ich przed szerokim gronem, jako wzór do naśladowania oraz jako źródło wzajemnej inspiracji do działania. Dla nauczycieli realizujących projekt, przygotowana została również grupa na fb „Eko-Szkoła”, która jest miejscem do wzajemnego inspirowania się, wymiany doświadczeń oraz wzajemnej pomocy.

 

O I edycji projektu EKO-SZKOŁA mogą Państwo przeczytać, klikając w poniższy link:

http://biologiazblondynka.blogspot.com/2019/09/ogolnopolski-projekt-eko-szkoa.html

Podsumowanie I edycji, lista laureatów tytułu EKO-SZKOŁA 2020/ EKO-PRZEDSZKOLE 2020 oraz lista nauczycieli, którzy uzyskali tytuł PROMOTOR EKOLOGII 2020 dostępne jest pod linkiem:

http://biologiazblondynka.blogspot.com/2020/06/podsumowanie-i-edycji-ogolnopolskiego.html

Mogą również Państwo zobaczyć filmik podsumowujący I edycję projektu, w którym poznają Państwo Promotorów Ekologii 2020, EKO-SZKOŁY i PRZEDSZKOLA oraz mogą Państwo zobaczyć zdjęcia z różnych akcji, imprez i warsztatów, które realizowane były w szkołach w ramach projektu, a zawarte zostały w Eko-Raportach  przesłanych przez nauczycieli. 

https://www.facebook.com/watch/?v=271090953952074

 


REGULAMIN PROJEKTU:

&1) Zgłoszenia do projektu przyjmowane są od 1 do 30 września 2020 r., wyłącznie drogą mailową. Każde przyjęte zgłoszenie zostanie potwierdzone również drogą mailową. Zgłoszenie należy wysłać na adres projekt-eko-szkola@wp.pl   podając w tytule maila: Eko-Szkoła 2021

Po 30 września 2020 r. zgłoszenia nie będą przyjmowane.

 

Treść zgłoszenia:

 

Zgłoszenie do II edycji ogólnopolskiego projektu „EKO-SZKOŁA”

 

Nazwa szkoły:…………………………………………………………….

Województwo: ……………………………………………………………

Adres szkoły:……………………………………………………………..

Kontakt do szkoły: ……………………………………………………..

 Mail szkoły: ...................................................................................


Koordynator/ koordynatorzy projektu: …………………………………………………….

 Osoba do kontaktu: ....................................................................................................


Zapoznałam się / zapoznałem się z celami, zadaniami oraz regulaminem ogólnopolskiego projektu „EKO-SZKOŁA 2021”.

Wyrażam zgodę na publikowanie mojego wizerunku, na potrzeby projektu „EKO-SZKOŁA 2021”.

Podpis koordynatora/ koordynatorów projektu:  ………………………………………………………..

 *jedno zgłoszenie z jednej szkoły

 

&2) Po zgłoszeniu się do projektu i zatwierdzeniu zgłoszenia przez Organizatorów, można przystąpić do realizacji zadań projektowych. Zadania projektowe można realizować do 31 maja 2021 roku.

 

&3) Każdy nauczyciel lub zgłoszona grupa nauczycieli z jednej szkoły, zobowiązuje się przygotować wraz z uczniami/ grupą projektową następujące działania:

1) akcję ekologiczną (np. „Klasowa Wigilia bez plastiku” (zapraszam serdecznie do dołączenia), sprzątanie świata, piknik ekologiczny, sadzenie drzew, zbiórka odpadów, zbiórka żywności dla zwierząt ze schroniska, zbiórka elektrośmieci);

2) imprezę szkolną lub wydarzenie o tematyce ekologicznej (np. Dzień Lasu, Dzień Ziemi, Dzień Ochrony Środowiska, Dzień bez Samochodu, Święto Drzewa);

3) szkolny konkurs z zakresu ekologii/ ochrony środowiska (np. konkurs wiedzy o parkach narodowych, konkurs na plakat ekologiczny, konkurs na zdjęcie przyrodnicze, konkurs literacki na wiersz, list, komiks o pięknie otaczającej przyrody);

4) gazetki na holu szkoły/przedszkola lub w klasopracowni z zakresu ochrony środowiska (np. poznajmy pszczoły, gatunki zagrożone wyginięciem, czas rozkładu śmieci, wpływ zanieczyszczeń powietrza na zdrowie i życie człowieka, zagrożenia globalne);

5) lekcję w terenie/ zajęcia terenowe/ wycieczkę przyrodniczą (np. do parku narodowego, krajobrazowego, do lasu, parku, muzeum przyrodniczego, nadleśnictwa);

6)   zajęcia/ warsztaty na wybrany temat z zakresu ochrony środowiska, (np. dajemy drugie życie odpadom, budujemy domki dla owadów, karmniki, budki lęgowe, szyjemy torby na zakupy);

7) wystawę ekologiczną (np. wystawę plakatów ekologicznych wykonanych przez uczniów/ przedszkolaków, wystawa rzeczy zrobionych z odpadów, wystawa zielników, wystawa karmników i domków dla owadów);

8)  ulotkę/ broszurę/ komiks skierowaną dla pozostałych uczniów, z zakresu zmian nawyków w życiu codziennym dla dobra przyrody (np. gospodarka odpadami, segregacja śmieci, oszczędzanie wody, oszczędzamy prąd);

9)   krótki filmik edukacyjny z zakresu ekologii/ ochrony środowiska (np. o oszczędzaniu wody, prądu, o upcyklingu, o smogu, o zmianach klimatu);

10)  scenariusz zajęć ekologicznych, do zrealizowania w klasie lub podczas lekcji w terenie (np. Poznajemy rodzime gatunki drzew, Segregacja odpadów, Alternatywne źródła energii);

 

 

&4) Do 10 czerwca 2021 r. każdy nauczyciel (lub koordynator grupy nauczycieli) zgłoszony do projektu, który otrzymał potwierdzenie zgłoszenia, zobowiązany jest, na adres projekt-eko-szkola@wp.pl  przesłać:

a)     „Eko-Raport” (wg załączonego wzoru poniżej),

b)     przygotowany scenariusz zajęć (wg załączonego wzoru poniżej),

c)      przygotowany film;

 

Organizator projektu nie będzie indywidualnie przypominał o terminie zakończenia projektu oraz terminie wysyłania raportu i załączników (scenariusz i film).

 

Wzór raportu:

„Eko-Raport” należy przygotować w formie prezentacji Power Point:

- slajd 1 – nazwa szkoły, zdjęcie szkoły, logo szkoły;

- slajd 2 – imię i nazwisko nauczyciela/ nauczycieli, szkolnych koordynatorów projektu, którzy ubiegają się o tytuł „Promotor Ekologii 2021” (opcjonalnie zdjęcie nauczyciela, które zostanie opublikowane w filmiku z podsumowania projektu);

- kolejne slajdy – powinny zawierać krótkie podsumowanie zrealizowanych przedsięwzięć (kiedy, gdzie, co się działo, aktywne linki do opisywanych działań z fb, strony internetowej szkoły) oraz kilka zdjęć z działania (1 slajd = 1 działanie);

 

Wzór scenariusza zajęć:

Scenariusz zajęć ekologicznych (Word, Arial, 12)

- temat zajęć,

- cele zajęć,

- metody pracy,

- wykaz środków dydaktycznych,

- przebieg zajęć,

- ewentualne załączniki,

 

Jeżeli w „Eko-Raporcie” lub przygotowanym filmiku umieszczone będą zdjęcia, na których można rozpoznać uczniów, to szkolny koordynator projektu powinien posiadać zgody od rodziców uczniów na przetwarzanie wizerunku w ramach ogólnopolskiego projektu „EKO-SZKOŁA 2021”. Stosowne zgody przechowuje szkolny koordynator projektu.

Zgoda rodziców, wg załączonego wzoru, lub według wzorów jakie obowiązują w danej szkole.


 

….…………………………………

          Data i miejsce

Zgoda na przetwarzanie wizerunku ucznia
w ramach ogólnopolskiego projektu „EKO-SZKOŁA 2021”

 

Ja, niżej podpisany/-a oświadczam, że wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku mojego dziecka ……………………………………………………..……… utrwalonego podczas realizacji zadań projektowych w ramach ogólnopolskiego projektu „EKO-SZKOŁA 2021”, realizowanego przez szkołę. Niniejsza zgoda dotyczy wykorzystania wizerunku na zdjęciach, umieszczonych w Eko-Raporcie szkoły, przygotowanym filmiku przez szkołę, a także w materiałach promocyjnych projektu, na fb oraz na stronie internetowej projektu oraz artykułach prasowych.

 

…….…………………………………………

Data i podpis rodzica /opiekuna prawnego

 

 

&5) Po rocznej współpracy zgłoszeni nauczyciele, który zrealizowali działania z zakresu ekologii i ochrony środowiska, przysłali „Eko-Raport” ze zrealizowanych zadań projektowych oraz przysłali wymagane załączniki - scenariusz oraz film (przysłanie raportu, scenariusza i filmu to wymóg konieczny) otrzymają tytuł „PROMOTOR EKOLOGII 2021”. Każdej placówce, w której realizowane były akcje i działania przygotowane przez grupę projektową przyznany zostanie tytuł „EKO-SZKOŁA 2021”/ ‘’EKO-PRZEDSZKOLE 2021’’ / „EKO-PLACÓWKA 2021”.

 

&6) W ramach projektu, przygotowana została strona na fb „EKO-SZKOŁA”, na której zamieszczane będą działania oraz relacje uczniów i nauczycieli, z realizacji poszczególnych etapów projektu, w celu zaprezentowania ich przed szerokim gronem, jako wzór do naśladowania oraz jako źródło wzajemnej inspiracji do działania. Dla nauczycieli realizujących projekt, przygotowana została również grupa na fb „Eko-Szkoła”, która jest miejscem do wzajemnego inspirowania się, wymiany doświadczeń oraz wzajemnej pomocy.

 

&7) Harmonogram projektu



·       01 – 30 września 2020 r.  - Zgłoszenie do projektu; Planowanie działań w ramach projektu;

·       1 października 2020 r. – 31 maja 2021 r. - Realizacja zadań projektowych przez zgłoszone szkoły; Umieszczanie informacji o realizacji zadań w fb grupie projektowej Eko-Szkoła (dla chętnych);

·       31 maja 2021 r. - Zakończenie realizacji zadań projektowych;

·       1 czerwca 2021 r. – 10 czerwca 2021 r. - Wysyłanie „Eko-Raportów ” z realizacji zadań projektowych przez szkoły zgłoszone do projektu oraz wymaganych załączników – scenariusz i film (wymóg konieczny);

·       11 – 20 czerwca 2021 r. - Zapoznanie się Organizatora z „Eko-Raportami” oraz załącznikami; Przesłanie informacji o wynikach do patronów projektu;

·       21 – 22 czerwca 2021 r. - Ogłoszenie zdobywców tytułów: Eko-Szkoła 2021, Eko-Przedszkole 2021, Promotor Ekologii 2021;

·       23 – 25 czerwca 2021 r. - Podsumowanie projektu; Przesyłanie dyplomów do szkół (drogą mailową);

 

Regulamin II edycji projektu



 

Serdecznie zapraszam do udziału w II edycji ogólnopolskiego projektu „Eko-Szkoła 2021”

Joanna Gadomska

autorka projektu

 

Komentarze

  1. Jeżeli szukacie sprawdzonej firmy zajmującej się uzyskiwanie pozwoleń oraz decyzji administracyjnych w ochronie środowiska to polecam Wam sprawdzić - https://www.eko-projekt.com/aktualnosci-prawne/147-magazynowanie-odpadow-nowe-zasady . Jest to firma, z którą współpracowałem wielokrotnie, ponieważ cenię sobie jakość w rozsądnej cenie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne Posty

Tydzień Uczniowskiej SuperMocy - co to, po co i dlaczego?

Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w każdej szkole, klasie zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Po co zaproponowałyśmy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy? Pytaliście kiedyś uczniów, co jest ich mocną stroną? W czym są najlepsi? Co najlepiej robią? Co w sobie lubią? Co uważają za swoje największe osiągnięcie?   Długo czekaliście na odpowiedzi? A pytaliście kiedyś swoich uczniów o ich słabe strony, w czym są niedoskonali, z czym sobie nie radzą, co jest ich największym niepowodzeniem? I co, tak samo długo czekaliście na odpowiedzi? Otóż to, uczniowie, zdecydowanie szybciej i łatwiej potrafią mówić o swoich słabych stronach, niż o mocnych, dużo więcej potrafią wymienić słabych stron niż mocnych (słabych 10, może więcej a mocnych 1 może 2). Poprzez akcję Tydzień Uczn...

EKO-SZKOŁA 2022 - III edycja projektu

  „EKO – SZKOŁA” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.     „Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radio, czytamy w gazetach i Internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krąż...

EkoSzkoła 2025

   EEKOszkoła 2025 „EKOSZKOŁA” to roczny projekt edukacyjny skierowany dla przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych z terenu całej Polski. Do projektu zapraszamy nauczycieli różnych przedmiotów, którzy wraz ze swoimi uczniami, klasą, grupą projektową realizować będą działania kształtujące postawy proekologiczne. W tym roku szkolnym realizowana będzie V edycja projektu – „EkoSzkoła 2025”. Po rocznej współpracy zgłoszeni nauczyciele, który zrealizowali działania z zakresu ekologii  i ochrony środowiska, przysłali „EkoRaport” ze zrealizowanych wszystkich zadań projektowych  otrzymają tytuł „Promotor Ekologii 2025”.  Każdej placówce, w której realizowane były zadania projektowe przyznany zostanie tytuł „EkoSzkoła 2025”/ ‘’EkoPrzedszkole 2025’’ / „EkoPlacówka 2025”. Główne cele projektu „EkoSzkoła 2025” to: 1.     Kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, a...